Hej Billy!

Tror jag var med om min största kändis-spoting ever igår!
Wendy hade hört nånstans ifrån att Billy Corgan (från Smashing Pumpkins för den mindre vetande...) troligtvis skulle dyka upp på ett ställe här i Kings Cross. Stalker som man är så gick vi ju såklart dit. Det är ett ganska "flott" ställe och det kostade en slant att gå in, men det fick det vara värt tyckte vi.

Anade redan när vi kom dit att ryktet kunde stämma, för vakten frågade oss om vi var där för att "träffa någon". Haha, antar att vi såg ut som rockgroupies! :D

Så plötsligt när vi står i baren så kommer han och går förbi oss! Framför honom gick en massa fotografer, så han var inte svår att upptäcka. Stackars kille att inte kunna gå in på en bar utan att folk ska köra upp ett stort objektiv i fejjan på honom!
Tyvärr var det det enda jag såg av honom, tror han försvann in i nåt vip-rum. Men ändå, han passerade mig på typ en meters avstånd!

Hahaha, nu är det allt fjortisvarning igen! Men kom igen, Billy Corgan liksom!!!



Jag, Wendy och en supertrevlig kille från England som vi hängde med hela kvällen.


Det här kan förresten vara den bästa helgen på väldigt länge! Den har varit superlång och har innehållit fest, massa god mat och en hel del trevliga människor, från början till slut.

Den började i torsdags med en sedvanlig chicken schnitzel tillsammans med Wendy på Kings Cross Hotel. Torsdagar kör dom chicken schnitzel och en öl för bara $10.
Efter det mötte jag upp Jarrod. Hade några öl och en riktigt trevlig kväll :)

Fredag började med att Rick bjöd ut mig och Wendy på lunch på Sugarmill. En smarrig steak blev det!
På kvällen var det togaparty i Randwick. Såhär såg det ut då:



Marcus (en kille från min skola), Wendy och Karin.

Det blev en rejäl skiva där kan man säga...

Lördagen började med att Wendys pappa kom förbi och bjöd ut oss på lunch. Jättetrevligt att äntligen få träffa honom, Wendy har pratat så mycket om honom och han verkar vara en riktigt cool karl :) Åt en jättegod ceasar sallad, yummy!
På kvällen var det thaimat på Opium Den som gällde. Karin och Adam ville gå dit en sista gång innan dom lämnar landet, så dom två, jag, Wendy och Andrea gick dit och hade den bästa måltiden på mycket länge! Älskar thaimat och på det där stället kan dom verkligen sin sak!

Söndag lunch: sushi med Karin, Adam, Wendy och Jarrod. Oj oj oj, vad smarrigt det var! Älskar idén med sushi train. Så nice att bara sitta där och plocka på sig mat som kommer åkandes mitt framför näsan på en :D Risk dock att man äter mer än man skulle gjort annars... Vi var riktigt mätta när vi gick därifrån kan jag ju säga.

Och kvällen spenderades alltså tillsammans med Billy Corgan, hehe ;)

Idag är det en riktig slappardag! Tror jag ska stanna i sängen hela dagen. Om jag inte möter upp Sandra lite senare. Har lite skoljobb att ta itu med...

Sitter här och lyssnar på Job 2 Do och drömmer mig bort till Thailand. Den engelska killen vi hängde med igår ska sätta sig på ett plan om ungefär två timmar för att åka dit. Avis!!! Särskilt en sån här dag som idag, det är liksom höstkyla här nu. Ställde om klockan till vintertid i helgen. Känns lite knasigt, i Sverige ställde man ju precis om klockan till sommartid...

Nä, nu ska jag koka nudlar!


Kommentarer
Postat av: Tess

Måste erkänna att det är jävligt coolt att ha spottat Billy Corgan. Han är ju en ikon! :)



Det låter som att du har haft helt underbara dagar nu under påsk. Härligt!



Kärlek till dig!



Puss

2010-04-05 @ 09:31:14
URL: http://tessconfidential.blogspot.com
Postat av: Panki

Säger bara en sak... W O W...

2010-04-05 @ 09:47:48
URL: http://pancake.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0