The summer's back!!!

Alltså shit vilket härligt väder vi haft den senaste veckan! Som riktigt fin svensk sommar med temperaturer på över 25 grader. Me like! :D
Har ju då inte haft så mycket tid att spendera ute i solen dock, antingen har jag varit i skolan eller så har jag suttit inne och pluggat. Men det lilla jag varit ute har jag njutit av. Plus att man blir ju glad av att titta ut genom fönstret. Plus (igen) det är ju varmt inne också, vilket det INTE är när det blir lite svalare ute!

Spindeln igår: Karin var en riktigt hjältinna! Tog helt sonika en tidning, rullade ihop den och *SMACK*! Sen fanns inte den spindeln nåt mer... :) Usch, egentligen är ju både hon och jag såna som inte gillar att döda djur, ens när det handlar om små insekter, men ibland bara måste man ju! Kändes så mycket bättre när den var ur världen. Efter det satte vi igång operation stordiskning och storstädning (eller iaf torka ur skåp och lådor) i köket. Kändes mycket bra!

Hehe, nu ska jag bli lite "fjortis" igen och berätta om norrmannen.
I fredags när jag och Jarrod var ute och gick, hand i hand, så mötte vi norrmannen. Stannade och pratade lite, men det kändes lite knasigt faktiskt... Fast jag är glad, för jag kände verkligen ingenting för honom, var snarare bara glad för att jag var med Jarrod.
Hur som helst, igår träffade Wendy norrmannen och han började fråga henne om Jarrod och hon sa att han är en jättebra kille. Han sa nåt om att "Fia är en bra tjej, så jag hoppas att han är snäll mot henne" och Wendy förklarade att hon känt Jarrod i åtta år, så hon vet att han är en jättebra kille, han är som en bror till henne.
Då hade han sett lite avis ut, enligt henne. Och jag känner såklart att jag hoppas att han är det! Hehe... Alltså, han betedde sig så knäppt mot mig, så jag hoppas verkligen att han inser vad han "gått miste om", haha!

Jaja, nog om det...

Har inte tagit så mycket bilder på sista tiden, men känner att det är lite läge med nåt annat än bara text. Har börjat önska mig en systemkamera på sista tiden. Ser en massa saker jag vill fota när jag är ute och går här, men som inte riktigt går att fånga med bara en kompaktkamera. Jaja, det är ju inte så att jag kommer att skaffa mig nån precis, så jag kan ju sluta drömma...

Här kommer en bild från i fredags. Jag och Jarrod var på O'Malleys och drack nån sorts shot som bestod av kokablads-likör och red bull... Gott! Och ja... uppiggande, hehe :)




Kommentarer
Postat av: tess

Hehe! Det är mänskligt att känna so du gör gällande norrmannen. Det är ju sant - han har ju gått miste om en toppenpingla liksom. Men du verkar däremot ha knipit jackpot... så härligt att höra att du har det bra! :)



Karin är verkligen en hjältinna. Jag är mer en dammsugartyp som dammsuger upp kryp och sedan låter dammsugaren stå på i typ en halvtimma efteråt. Haha!



Förövrigt vill jag också ha en systemkamera. Vill ha, vill ha, vill ha... jag har satt som mål att köpa en den dagen det är dags för giftermål och barn. Man måste ju kunna ta pangfina bilder då... bröllopsresor, graviditeter, på barn etc.



Kärlek till dig!



Hälsa Karin!

2010-04-21 @ 10:26:48
URL: http://tessconfidential.blogspot.com
Postat av: fiafidolin

Hehe, jag brukar också ta till dammsugaren, men problemet här är att vi inte har nån... Har fått låna brorsans när jag vill dammsuga.



Det är ju ett jättebra mål, en bröllopspresent till sig själv liksom :)

Men trist att gå miste om alla fina bilder nu innan bara...

Puss!

2010-04-21 @ 23:03:15
URL: http://fiafidolin.blogg.se/
Postat av: Panki

Härligt att ni har nice väder, här snöade det igår. Ok, nu är det ju så pass "varmt" i luften så att den försvinner på en gång, men ändå, extremt deprimerande att titta ut och se stooora fluffiga flingor.

2010-04-22 @ 09:36:18
URL: http://pancake.webblog.se
Postat av: jossan

Mhmmm, jag dammsög upp en spindel en gång för hundra år sen... en timme senare kom den krypande ur dammsugarröret.. jag föredrar nog att smacka på med tidningen..

2010-04-25 @ 19:48:10
URL: http://leopardia.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0