Huvva....

Mitt mål var ju att uppdatera den här bloggen varje dag, eller åtminstone varannan. Men plötsligt har jag tydligen blivit för upptagen... Och så känns det inte riktigt som att jag har så mycket att skriva om.

I fredags blev det INTE en lugn hemmakväll som jag hade tänkt mig. Tvärtom! Jag, Jarrod, Karin och Andrea gick ut för att äta middag. Plötsligt stod jag i baren med en tequila i handen! Och sen rullade det på till typ fyra på morgonen eller nåt sånt. Så nej, ingen lugn hemmakväll här inte... Men kul hade vi! :D

Lördagen blev desto lugnare. Jag och Jarrod hade slappardag och på kvällen gick vi ut och åt middag tillsammans. Mys!

Pluggandet går framåt, men jag har fortfarande ångest över att jag inte kommer hinna klart allt. Eller jo, det kommer jag, men det är stressigt. Satt med slutarbetet på Cultural Awareness i sju timmar i söndags och en fyra-fem timmar igår. Men det är iallafall klart nu, så det kan jag lämna in imorgon. Känns så jäkla skönt, för det är det arbetet som tyngt mig mest!

Nu sitter jag här och har "ångest" över en annan grej... Det är en spindel i köket! Skulle inte bry mig så mycket om den om det var i Sverige, men jag litar inte på spindlarna i det här landet!!!
Idag innan jag gick till skolan så körde jag igång fyra stycken bug-spray-bomber. Så nu trodde jag att vi skulle vara av med allt som kryper och krälar i den här lägenheten. Men icke! Har ju inte direkt sett några spindlar i den här lägenheten, så nu är jag orolig för att jag på nåt sätt kan ha lockat fram dom. Typ att jag dödat alla kackerlackor, men istället så kommer spindlarna. Så får det ju bara inte vara!!! Hundra gånger hellre kackerlackor än spindlar. Särskilt när det är såna där som hoppar, vilket den i köket just nu är...
Det jobbiga är att jag skulle behöva diska allt i köket (så man inte får i sig en massa giftig bug spray nästa gång man äter) och torka av alla skåp och bänkytor, men jag vill inte ens vara där när den där killen är där. Tänk om han är giftig och biter mig!!!
HUUUU!!!!!

Nu kom Karin hem från jobbet. Hon får ta och hjälpa mig. Vi får stötta varandra och hjälpas åt att hålla utkik efter spindeln, haha :)


Kommentarer
Postat av: tess

Shit, jag hade dött! Min kompis Guttan , som bor i Perth, hittade en Redback i sin bil härom veckan. På den sidan där hon har sin lilla dotter sittandes i sin bilbarnstol. Fy fan! Tänk om lilla Linnea hade blivit biten... :(



Puss

2010-04-20 @ 13:59:27
URL: http://tessconfidential.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0