6 månader - idag!

Oj oj oj, det är visst en hel månad sen jag bloggade senast. Tiden går!

Idag har jag varit här i exakt sex månader. Vilket betyder att jag har mindre än halva tiden kvar... Börjar få nån sorts hemlängtan, men ännu mera panik över att åka härifrån.
Det är allvar med Jarrod, och tanken på att jag måste åka ifrån honom ger mig rejäl magvärk!

Men men, ska försöka komma på vad som hänt den senaste månaden, vad jag kan tänkas ha att berätta om... Hmm, inte så mycket faktiskt... Man lämnar inte gärna hemmet när det är tråkväder ute. Därför har jag börjat plöja igenom Lost från säsong ett. Har nu kommit en bit in på säsong två och är så totalt fast att till och med Facebook har blivit ointressant, hahaha :D

Tar och kastar upp lite bilder i brist på annat. Dom som "följer mig" på facebook har nog redan sett dom, men men...

Börjar med en bild på min klass. Taskig kvalité tyvärr... Hon till vänster om mig heter Sandra och har blivit en mkt god vän till mig :)


Nästa bild är från Belvedere där Ollie (han till höger) är bartender. Han är min reservpojkvän, ifall Jarrod skulle dumpa mig, haha ;) (han är ju sååå söt, men ung...)


Och så var det dags för Clas att äntligen bli en riktigt Australiensisk medborgare.
Sara och Clas utanför Town Hall innan ceremonin:


Clas har precis svurit eden och skakar här hand med Sydneys borgmästare:


Några av den här dagens alla nya medborgare. Clas i mitten, precis framför orgelspelaren:


Och idag kortade jag av håret. Det behövdes verkligen! Dels för att så många dreads redan hade gått av, men också för att det var alldeles för långt. Det var bara irriterande och otympligt.
Före:


Efter:
Känns så himla skönt! Lätt :)


Är verkligen jätteglad att jag äntligen tog steget och kortade av dreadsen. Har funderat på det länge, men det var faktiskt ett svårt beslut, haha :) Klarade inte ens av att göra det själv, utan Jarrod fick göra det åt mig.

Och så har vi blivit tre i boendet. Wendys pojkvän Dan har flyttat in. Passar mig utmärkt för from den här veckan har min hyra sänkts med $65 i veckan, och jag har det rätt skralt i plånboken nu kan jag ju säga.

Nej, nu ska jag kolla på ett avsnitt av Lost och sen ska jag sova. Skoldag imorgon!


Kommentarer
Postat av: Tess

Ojojoj vad långt hår du hade! :) Och jag tycker det är så mysigt med deras medborgar ceremonier i Australien. Hur har det gått för Clas tjej gällande att stanna etc? Puss

2010-08-02 @ 15:09:40
URL: http://tessconfidential.blogspot.com
Postat av: Panki

Håret ser jättebra ut fast det är kortare!

Alltså 6 månader, gud vad tiden går fort!! Förstår att det känns lite småjobbigt att tänka på vad du ska göra sen, men tanke på J... Men det löser sig nog.

Puss!

2010-08-02 @ 15:47:40
URL: http://pancake.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Skönt med håret !!

månader kan gå fort eller så kan det gå långsamt, men vad jag har lärt mig att om man har kul och är kär går tiden alldeles för fort.. man får njuta!

Har inte fattat exakt vad du pluggar? reseledare?

Kan du då inte få jobb i australien då? om det nu funkar så bra mellan er?

Kram på dig!

2010-08-02 @ 23:47:40
Postat av: Fiafidolin

Tess: jodå, hon är kvar än så länge. Nu väntas en utredning på om hon kan få de facto visa (partnerskap), det tar 6-8 månader. Hon får stanna under tiden.



Panki: ja, det ser faktiskt bättre ut (även om det inte syns så bra på bilden). Nu skulle jag bara behöva åka till min frisör i Thailand och fixa till korvarna lite :)



Vet inte vem den tredje kommenteraren är ;), men nej, det är inte bara att skaffa jobb här. Jag kan inte få nåt working holiday visa. Så enda sättet för mig att få stanna här och jobba vore om jag ansökte om uppehållstillstånd via min bror, men det kostar $4000 (ca 25000 kr). Eller så kan jag ansöka om de facto med Jarrod i framtiden, men då måste vi ha bott ihop i ett år och det ska utredas och sådär...

Pluggar Travel & Tourism. På det stora hela får jag väl lära mig att jobba i en resebyrå. Vilket jag inte vill göra... :) Men om jag kommer på exakt vad jag vill göra så har jag grunden nu och kan alltid utvecklas.

2010-08-03 @ 06:00:34
URL: http://fiafidolin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0