Ingen flytt i sikte än så länge...

Nej usch vad svårt det verkar vara att få tag på en lägenhet då! Har tappat räkningen på hur många vi har sökt nu... Tappat hoppet också... Tar på krafterna att springa på visningar, få upp hoppet och sen bli besviken. Om och om igen... Nu har vi slutat vara kräsna och söker i stort sett allt. Har ratat några ställen som varit rena rama råttbona! Ett ställe som låg på en bakgata där jag kände direkt att jag inte skulle våga mig utanför dörren efter att solen gått ner. Lägenheten var gigantisk och svinbillig, men det fanns väl en orsak till det. Taggtråd, graffitti och superinbrottssäkra plåtdörrar ger inte det bästa intrycket precis... Nä, den lägenheten ville vi INTE ha!
Men vi kämpar på.

Veckan som gått har bestått av lägenhetsletande och plugg. Fyra nya ämnen och skola mellan 8.15-17.00 må-fre (utom torsdag då vi slutar redan 10:45). Är inte van med så långa dagar och absolut inte att vara i skolan FEM dagar i veckan. Tar på krafterna! Och när man har så många ämnen blir det ju mer hemarbete också. Förra perioden hade vi bara ett ämne = inte så mycket plugga.

Det är därför jag är så sen med att rapportera om bröllopet förra helgen.
Måste säga att det var riktigt lyckat!
Började dagen med själva bröllopet som alltså inte var kyrkligt, men ändå väldigt fint :)
Sen på kvällen var det fest på ett ställe i Darling Harbour. Clas och Sara hade bokat en avdelning med bar bara för sina vänner och fixat fri bar i tre timmar. Så det säger väl ganska mycket om nivån på festen.... Lyckad kväll var det iaf! :)

BILDTAJM:



Fick tyvärr aldrig nåt bra bröllopsfoto. Här har dom PRECIS blivit husband and wife.
Clas har precis pussat Sara på huvudet (därför han ser lite miffo ut), men jag var lite
sen med kameran...



Här sitter dom och lyssnar på hon som vigde dom...
Till och med Clas ser glad ut! :D



Bröllopsgäster
Jarrod i mitten, Saras bror Neil längst till höger, Sandra längst bak till vänster.



Bröllopsgäster
Vittnena, Sarah och jag, längst fram. Min flat mate Wendy till höger,
hennes pojkvän (och numera även han min flat mate) Dan i mitten.



Jarrod och jag



Jag och Clas
Det här gjorde jäkligt ont ska jag be att få tala om!



Eftersom jag har så få bilder på själva bröllopsparet så snor jag här en
av Saras bilder från facebook. Det här är senare på kvällen, på själva festen.


Så har jag fått frågan hur det gick med skorna, om mina fötter överlevde. Kan ju säga att jag har plågats i en vecka!!! Hade på mig skorna hela kvällen. Det gjorde ont, men det gick. Trodde det största problemet skulle bli skavsår av själva remmarna över fötterna, men icke!
Vaknade upp morgonen efter med STOOORA blåsor under fötterna. Kunde inte gå! Var iofs rätt nice att bara ligga i sängen hela dagen medans Jarrod sprang ärenden åt mig :) Tror jag var uppe två gånger för att gå på toa och duscha.

Det största problemet kom på måndagen när jag skulle gå till skolan. Jarrod hade köpt nån kräm och stora plåster åt mig, och det hjälpte lite. Men fortfarande kunde jag inte gå normalt.
Vilket resulterade i att jag hade den värsta tänkbara träningsvärken i vaderna på tisdagen. Så då kunde jag knappt gå pga det. Alltså det har varit så illa så jag har bara velat gråta vissa stunder. Totalt utmattande för hela kroppen har det varit. Forfarande nu kan jag känna av värken i vaderna, men det är inte riktigt lika illa. Nä fy fan vilken pärs det har varit! Ska köpa såna där gelé- eller siliconkuddar eller vad det är man lägger i skorna. För använda dom igen ska jag! :D

Nej, nu är klockan mitt i natten, men jag ska faktiskt plugga lite och sen kolla Lost innan det är dags att sova.



Kommentarer
Postat av: Panki

Ååh, härligt med kärlek och bröllop! Hälsa och gratulera!

Halvjobbiga skor, men ska man va fin så...

Puss!

2010-08-25 @ 08:24:37
URL: http://pancake.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0