knepigt...

Måste bara skriva om en sak som jag tycker är lite knepigt. Vet inte om det är så överallt i det här landet, men iaf på Coles (typ ICA) där jag gör mina matvaruinköp.
Alltså normalt så är det ju så att kg-/literpriset på matvaror blir billigare om man köper ett stort paket istället för ett mindre. Det är väl själva poängen med storpack, eller hur?
Här är det inte så har jag kommit på. Flera gånger när jag stått och jämfört priser har jag kommit på att det blir billigare om jag köper två små istället för en stor. Så ska det väl inte vara?! Eller är det så hemma också, bara det att jag missat det...?
Igår tex köpte vi tre små paket med toapapper istället för ett stort. Det är ju inte multum man sparar, men ändå...
(jag hoppas att jag inte skrivit om det här ämnet förut, vet att jag har tänkt på det en massa gånger iaf...)

Åh, tanken på gårdagens inköp fick mig även att tänka på gårdagens middag! Fick tipset av Sandra och var genast tvungen att gå hem och göra: pannbiffar a la greek style! Köttfärs (jag använde lammfärs) mixat med olivhack och fetaost. Mycket gott! Till det hade vi Jarrods supergoda mos gjort på broccoli och blomkål.
Värsta festmåltiden blev det! (och GI-riktigt, hehe)

Nu är det bara en vecka kvar till jullov! Som jag längtar!!!
Och det är så härligt, för nu är sommaren verkligen här! Gudars alltså vad varmt det är! Igår fick jag värsta Thailands-känslan när jag var inne i en affär med a/c och jag sen kom ut och värmen liksom slog emot mig. Nice! :) Mindre nice var det i natt, då var det nästan för varmt även för mig... Dröjer nog inte länge förrän vi måste börja använda våran a/c. Man vill ju helst undvika det eftersom dom drar rätt mkt el...

Nej, nu ska jag sova i en timme till (vaknade när Jarrod gick till jobbet kl 5) och sen ska jag upp och städa lite för kl 11 är det dags för house inspection. Tydligen nåt dom gör i det här landet med jämna mellanrum. Nån snubbe kommer och kollar så man inte har trashat lägenheten typ... Det har inte vi, så jag är inte orolig :)

Snor en av Stefans bilder och lägger in här som avslut på dagens inlägg:



Coogee Beach



Kommentarer
Postat av: Tess

My GOD vilken underbar bild!!!



Låter som att du har det fint vännen... när är det meningen att du skall komma hem? Puss

2010-12-09 @ 21:53:19
URL: http://tessconfidential.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0