Nej nu jävlar!

Så tänkte jag och så loggade jag in här! På tiden att jag skriver ett inlägg, eller hur?
Först hade jag tänkt att jag skulle skriva innan jag åkte, sen sköt jag upp det till Thailand, sen tänkte jag att jag skulle börja blogga när jag landat i Sydney, sen tyckte jag att det är bättre att jag börjar skriva här när skolan börjat för då har jag mer att skriva om...

Nu är det en månad sen jag åkte från Sverige, tre veckor sen jag kom till Sydney och en vecka sen jag började skolan...

Och egentligen borde jag sitta och plugga till ett prov som jag har imorgon. Läser bokföring för tillfället och provet består av en massa tabeller som ska fyllas i. Lite jobbigt är det med språket, inte direkt såna ord man använder till vardags, men det funkar.

Att vara i Sydney igen är helt underbart! Att träffa syster igen var obeskrivligt, bästa dagen i mitt liv tror jag :D

(försökte ladda upp en bild här, men det verkar ha misslyckats...)

Jag bor ganska centralt, på Darlinghurst Road vid Kings Cross, några våningar upp i ett gammalt sunkigt hus. Jag bor på den absolut värsta delen av gatan, vägen kantas av strippklubbar, horor, pundare uteliggare och backpackerhostel. I love it!!! :D Problemet är bara nätterna när jag ska sova... Jag har fönstret ut mot gatan och det är ett sjukt liv utanför! Börjar dock vänja mig, men jag är tvungen att sova med öronproppar...

Skolan jag går på, Martin College, ligger på Oxfordstreet och det tar mig ungefär 15-20 minuter att gå dit. Har som sagt bara gått en vecka, men jag känner att jag kommer att trivas!

Det får räcka för idag, nu måste jag verkligen plugga. Ska försöka sova tidigt också.
Men nu är jag iaf igång här, så förhoppningsvis kommer jag att blogga ofta i fortsättningen.

Kram

Kommentarer
Postat av: tess

Vad kul med en uppdatering!!! Gud vad skönt att bo så centralt... mitt bland horor och allt! Hahaha!



Ser fram emot att läsa fler inlägg! :)



det där med språket känner jag igen. Här på Amex används ju en hel del mer avancerade ord.. men det ger sig! :)



Puss

2010-02-23 @ 16:32:12
URL: http://tessconfidential.blogspot.com
Postat av: Panki

Åh, ett blogginlägg, bra där!

Alltså gud va duktig du är som 1. Pluggar 2. dessutom på engelska! Heja!

Puss

2010-02-23 @ 21:46:52
URL: http://pancake.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0