I <3 my flatmate!!!

Seriöst! Jag hade inte kunnat ha mer tur vad det gäller flatmate! Ja, om jag inte fyttat ihop med syrran förstås, vilket ju var mitt högsta önskemål... men nu blev det inte så, och det blev ändå så BRA!!!
Jag har varit här i lite drygt en månad och vi båda känner det som att vi känt varandra hur länge som helst. Vi har sååå mkt gemensamt och vi tänker lika och ofta är det så att den ena säger vad den andra tänker :) Och vi funkar så bra med att bo ihop, pga att vi har lagom olika tider, men inte så mkt så att vi stör.

Idag när jag kom hem från mitt födelsedagsfirande med mina syskon och deras respektive så hittade jag ett brev på min säng, omringat av en massa choklad! :D
I brevet stod:

Dear Fia,
HAPPY BIRTHDAY!!

I hope you have had a great day.
I wish that this year for you brings happiness, smiles, adventure and love.
Thank you for sharing my home and making this a better place to be. Thank you for being a great friend, even though we haven't known each other very long. I feel like we have been friends for ever!

You are an amazing woman, you deserve all the happiness this world can give.

So happy birthday, and may this be your best year ever!

<3 Love, Wen.

Alltså, någon som inte skulle ha blivit tårögd av att få ett sånt brev?? Jag blev det iallafall...



Jag och min bror Clas, från tidigare ikväll.
För dom som inte känner Clas kan jag säga att det här är en väldigt ovanlig bild av honom, för det händer sällan, eller aldrig, att han ler på bild. Och jag vet att det inte ser ut som det, men här ler han faktiskt riktigt mycket :D

Och ja just ja, jag har varit i kontakt med normannen en hel del ikväll! :D Men jag vet ändå inte... tror inte han är särskilt intresserad. Trots att han faktiskt skrivit saker som att han vill att vi ska träffas och att han faktiskt messat ett par gånger utan att jag svarat på hans mess, men ändå... det är nåt... Tycker liksom att OM han hade varit intresserad så hade han sett till att komma ut och träffa mig ikväll. Vi bor ändå nästan grannar, typ 5-8 minuter ifrån varandra, så det är inte som att han behöver ta sig till andra sidan stan eller nåt...

Jaja, allt har sin tid och jag har absolut inte bråttom på nåt sätt! Det visar sig helt enkelt!

På hemvägen ikväll såg jag min första Possum nånsin! SÅÅÅ SÖÖÖT!!! Fick ingen bra bild dock, men den här duger nog så länge:



Ja, vad ska jag säga, jag har det hur bra som helst här!!! :D Förutom en trist sak som jag fick veta igår och som gör mig väldigt ledsen... Vet dock inte hur officiellt det är än, så jag ska inte berätta det. Än. Men ni behöver inte vara oroliga, det är inte nån som är sjuk eller nåt sånt :)

Och så, ja just det, jag saknar kranvattnet hemma! Shit alltså!!! Jag har aldrig varit nåt stort fan av vatten (om det inte är Loka med nån smak, allra helst bara vanlig citron, yummy!!!), men vattnet här smakar verkligen SKIT!!! Eller näe, det gör det väl inte antar jag, men det smakar klor... Och det är inte direkt tårta det heller! Men det har faktiskt blivit lite bättre, plus att jag nog vant mig, för förut klarade jag verkligen inte alls av att dricka det, utan var tvungen att köpa vatten på flaska, men nu funkar det med kranvatten. Fast det är inte gott... Men är man törstig så är man liksom!

Shit alltså, jag MÅSTE sova nu!!! Somnade ju på lektionen idag, så jag kan ju bara tänka mig hur det blir imorgon! Blir till att bunkra upp med banan, choklad och cappuccino!!! :D

Hej och god natt!

Kommentarer
Postat av: leopardia

Och här kommer en födelsedagssång bara för dig!



"cara cara mia, cara cara mia!"



:P

Puss och grattis. Jag insåg för någon dag sedan att jag inte hade någon adress till dig så att jag kunde ha skickat nån kul post, men om den skulle dyka upp finns det ju massa saker man kan fira...



2010-03-09 @ 19:21:33
URL: http://leopardia.webblogg.se/
Postat av: leopardia

Förresten, det kan väl inte vara så dyrt med citroner eller apelsiner där borta, så gör citronvatten av bajsvattnet...

2010-03-09 @ 19:23:05
URL: http://leopardia.webblogg.se/
Postat av: Tess

Vilken toppenflatmate du har hittat och vilken toppenflatmate hon har fått!!! :) verkligen gulligt att skriva ett fint brev... :)



Hoppas att det där som gjort dig ledsen snart går över!



Kärlek till dig!



Puss

2010-03-09 @ 21:30:00
URL: http://tessconfidential.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0