tröttmössan Fia....

Jag är sååå trött hela tiden!!! Tänkte skriva "förstår inte", men det är klart jag gör. Lever rätt oregelbundet och kanske inte så jättehälsosamt. Ibland blir det nudlar till frukost, lunch och middag och det är väl inte så himla mycket näring i det. Och inte sover jag så bra heller. Vaknar jättemånga gånger varje natt. Och när jag vaknar så liksom fortsätter jag drömma, som tex alla gånger jag vaknat och ändå drömt att nån har stått i rummet. Och såna, liknande drömmar. Inte konstigt man aldrig blir utsövd...

Men i natt har jag nog sovit i ett svep tror jag. Så jäkla skönt! Antagligen för att jag gick och la mig i skaplig tid (och var supertrött) och för att jag inte skulle upp tidigt, så jag kände mig inte stressad över det heller.



Det här är min klasskompis Sandra utanför vårat campus.
Man går in där bakom henne och en trappa upp. Gillar att det är mitt på Oxford Street, så centralt!

Nu är det bara en vecka kvar på första "blocket" i skolan. Sen byter vi schema och får nya ämnen och så. Det ska bli jättespännande, för nu ska vi börja läsa vad den här utbildningen egentligen handlar om: travel & tourism! :D
Träffade min nya lärare igår och hon verkar jättekul. Pladdrar på i 180! "Jag och min man är båda i branchen, blablabla, vi har jobbat och rest i 25 år och blablabla, och oj hoppsan vi glömde visst att skaffa barn, blablabla" :D

Ser väldigt mycket fram emot nya ämnen. Börjar känna mig mätt på bokföring nu... Har skrivit tre prov, det första var ju det med slarvfelet, men det har hon ändrat och förhoppningsvis satt en 5a på. Det andra provet har jag inte fått se än, men jag har en känsla av att det gick jättebra. Det tredje provet fick jag full pott på, dvs en 5a. Så jag är nöjd. Men... det vi har gått igenom den här veckan har jag absolut NOLL koll på och det ska vi ha prov i på onsdag. Så idag ska jag plugga, hela dagen!

Känner mig deppig över att Karin ska flytta hem... :( Vet att det är det bästa, men det är inte kul för det. Och hon beter sig som om det är imorgon hon ska åka, fast det är över en månad kvar. Som igår tex, då var dom här och lånade min dator för att lägga ut annonser på sina möbler. Det tog typ en timme så var dom av med rubbet. Ja, förutom typ säng och tv. Och så pratar hon om att jag ska komma och kolla på hennes kläder, om det är nåt jag vill ha, för hon får inte med sig allt. Men fan, jag vill inte ens tänka på att hon ska åka! Tycker vi kan låta bli att prata om det över huvud taget tills ett par veckor innan!!! *snyft*



Karin och jag på Mardi Gras

Nej, nu måste jag koncentrera mig på plugget. Om jag gör riktigt bra ifrån mig kanske jag är klar till kl två och då kan jag titta på Days of Our Lives ;D

kram och hej


Kommentarer
Postat av: Tess

är det både hon och dam som åker? Skall hon flytta till England sen? varför är det "det bästa" att hon åker hem? Är hon på tjocken????



Puss

2010-03-12 @ 07:25:31
URL: http://tessconfidential.blogspot.com
Postat av: frollen

FRÅGORNA HOPAR SIG, eller hur Tess?

2010-03-12 @ 09:53:44
URL: http://frollen.blogspot.com
Postat av: Fiafidolin

Hahaha, nä hon är inte på tjocken! Nej men hennes visum går ju ut och om hon vill ha en chans att komma tillbaka och få stanna så är det bättre att hon åker hem än att hon "fuskar" till sig ett andra år, som hon tänkt från början. Ser inte bra ut sen om dom skulle börja rota i det...

Adam åker hem till England, men jag tror inte Karin kommer flytta dit.

2010-03-13 @ 06:33:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0