Australia Day

Imorgon är det Australia Day. Det betyder att det är ett år sen jag lämnade Sverige... Om jag inte tänker helt fel så lär jag ha åkt från Sverige den 23e, kom till Bangkok den 24e, spenderade en natt på sjukhus med Petra som plötsligt blev tvungen att plocka ut blindtarmen (rena rama lyxsemestern för mig, var som att bo på superfint hotell med roomservice, helt gratis! :D ), tog bussen ner till Phi Phi den 25e och anlände min paradis-ö den 26e, dvs Australia Day.



När jag anlände till Phi Phi höll den här killen på att sätta upp en (hemmagjord...) Australiensisk flagga ovanför en Irländsk pub som skyltade med att Australien skulle firas ordentligt senare samma kväll.



Och här sitter jag, alldeles nyanländ, och njuter över första ölen på Phi Phi (för den här gången).


Som sagt, Australia Day... Eftersom folket i det här landet är så stolta över att vara Australiensare så antar jag att det är årets största och viktigaste dag. Vi ska väl inte fira direkt, men det är ju Public Holiday, så vi är lediga från både skola och jobb. Och det ska bli över 30 grader, så en tur till stranden är inbokad. Vi lär ju inte vara ensamma om den idén, så vi ska väl försöka komma iväg rätt tidigt är det tänkt.

Ikväll är det "svensk-middag" med Clas och Micke. Dom två brukar träffas ibland, bara dom, för att kunna sitta och prata svenska utan att nån icke-svensktalande sitter bredvid och tycker att dom är otrevliga. Jarrod är iväg och tränar inför en longboarding-tävling som han ska delta i på lördag, så jag tänkte att jag hakar väl på helt enkelt. Blir bara lite krubb och sen går jag nog hem igen. Är fortfarande inte riktigt utvilad efter min "spindelnatt" igår...

Avslutar med ett smakprov på hur jag kommer att ha det imorgon ;)






Kommentarer
Postat av: Panki

Åååå, sand mellan tårna!!!

2011-01-25 @ 16:20:58
URL: http://pancake.webblogg.se/
Postat av: fiafidolin

Japp, och i håret, fastklistrat på hela kroppen, knastrandes mellan tänderna, rivandes mellan skinkorna... Dags för en dusch nu! ;)

2011-01-26 @ 05:19:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0