Count down...

Ja, det händer ju inte mycket i min blogg precis...
På senaste tiden har det varit ganska mycket plugg. Jag verkligen försökte att jobba undan alla assessments så snabbt som möjligt så att jag INTE skulle behöva sitta med skiten den sista veckan. Men det var faktiskt en omöjlighet!

Idag är sista dagen i skolan. Eller egentligen imorgon, men jag tänker inte gå dit. Lämnar in min assessment idag och sen är jag klar med Martin College. Tänker inte gå på min Graduation heller. Har ju liksom gjort det en gång, när jag var klar med Tourism, som ju var det "riktiga". Och det var ju faktiskt inte så himla spännande. Dessutom känner jag ingen annan som ska gå (Anke flyttade till Melbourne i lördags, så hon ska inte gå) och jag har ingen gäst att ta med mig, som förra gången då ju pappa och Eva var här. Nej, så det skiter jag i.



Darlinghurst Road och Victoria Street - Jag har bott på båda under min tid här i Sydney.
Var ute häromdagen och fotograferade omgivningen.

Känns som att det har varit ett enda långt "farväl" på sista tiden. Det började för ca en och en halv vecka sen, på lördagen, då Anke och hennes sambo Marc hade sin avskedsmiddag/fest.
Sen på tisdagen var jag ute och käkade middag med Andrea för att säga hej då. Har inte träffat henne så mycket under det senaste halvåret (eller mer), men det kändes ändå sorgligt. Vem vet när vi ses igen likom?
På torsdagen var sista dagen för Anke i skolan innan hon flyttade, så då var hon och jag ute och åt lunch ihop efter skolan. Det var himla trist att säga hej då. Är så glad att jag har haft henne under min "marketing-tid" på college, annars hade jag nog aldrig pallat!
Igår träffade jag Sandra för vad som förmodligen var våran sista fika ihop. Det gör lite ont i magen faktiskt. Men jag kommer antagligen att träffa henne en gång till innan jag åker. Dessutom kommer jag förhoppningsvis att träffa henne i Sverige snart då hon ska åka hem på lite semester. Iallafall så hoppas jag att hon kan komma och hälsa på mig i Stockholm.
På fredag är det hejdå-middag och bowling med Clas och Sara. Fast dom träffar jag snart igen. Sara har äntligen fått sitt Australiensiska visum så nu kan dom lämna landet om dom vill. Och det vill dom! Så snart åker dom till Europa och senare i höst till Sydost Asien :)

Det jobbigaste "hejdå" kommer på måndag morgon... Det gör så jävla ont bara att tänka på!



Jarrod och hans älskade Cilli-planta <3

Men en liten tröst är att Jarrod har bokat flyg till Sverige. Han kommer i mitten av augusti och stannar i drygt en månad. Vi håller på och planerar för fullt vad vi ska göra då :)

Nehej, nu ska jag äta frukost och sen ge mig ut i regnet och blåsten. Dom varnade just på tv om att man ska hålla sina djur och barn inomhus så jag antar att det blåser rätt rejält!
Vi har haft så himla fint väder på sista tiden, så det var väl bara väntat att det skulle bli skitväder under min sista vecka här...



Kommentarer
Postat av: Wånkan

Tjena tjejen! Läskigt att du skrev i min blog.... tänkte på dig här i veckan och undrade vad som hände i ditt liv. Var ju ett tag sedan sist. Å så dyker du upp så jag kan läsa om det!



Ska ta mig lite tid här i helgen å spana igenom din blog för att uppdatera mig!



Kram

Wånkan

2011-06-18 @ 12:55:11
URL: http://wankan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0