Min vardag

Det är ganska irriterande att man sitter och skriver ett inlägg
med stycken och allt och så när man laddar upp det så sätts allt
ihop till ett enda långt stycke *grrr*
Vet ju liksom själv hur irriterande det är att läsa en lång
text utan några mellanrum
Det är ganska irriterande att man sitter och skriver ett inlägg med stycken och allt och så när man laddar upp det så sätts allt ihop till ett enda långt stycke *grrr* Vet ju liksom själv hur irriterande det är att läsa en lång text utan några mellanrum...
Ja ja, jag tänkte att jag skulle berätta lite om min vardag. Jag går i skolan tre timmar om dagen måndag-torsdag. Skolan ligger mitt i Sydney city så jag tar tåget till Circular Quay, vilket är samma station man åker till om man vill till tex Opera Huset. Känns rätt gött att börja och sluta skoldagen med att slänga en blick på Opera Huset och Harbour Bridge. Underbara skapelser båda två :)
I skolan den här terminen har jag fyra ämnen:
*Communication in Organisations
*Professional Development for the Workplace
*Rooms Division Operations
*Food and Beverage Operations
Den sistnämnda är helt klart favoriten! :) En av mina assessments i det ämnet är att gå ut och äta på restaurang och sen skriva en review på det. Kul men inte helt lätt när man inte har så brett ordförråd... Men jag får köra samma teknik som jag gjorde emellanåt på Martin College: skriva på svenska och sen ta hjälp av google translate. Det funkade ju bra för mig då iallafall, hehe.
I min klass är det mest australiensare. Dom som inte är från Australien är nog mest från Asien. Ingen är från Europa vad jag vet. Har inte direkt skaffat mig nån kompis än, men det är ett par aussie tjejer som jag brukar sitta med som är trevliga. Men dels så är vi ju i skolan så korta stunder och då sitter man mest och lyssnar på läraren och har inte så mycket möjlighet till att prata och lära känna varandra, dels är ju alla väldigt
mycket yngre än jag. Men jag har ju bara gått i skolan två veckor än så länge, så det där ger sig nog!
Efter skolan brukar jag åka raka vägen hem och sen gör jag inte så mycket mer. Jarrod brukar komma hem ett par timmar efter mig och sen fixar vi käk och glor på tv. Somnar tidigt eftersom Jarrod går upp strax efter kl 4 på morgonen.
Vid ett par tillfällen har jag varit upp till Kings Cross. Önskar verkligen att jag kunde flytta dit igen! Men vi kommer nog att satsa på att skaffa boende en liten bit utanför stan, så vi har råd med lite större än vi hade förra gången. Ska kolla på några ställen imorgon, får se om dom är något att ha.
Apropå boende så bor vi just nu i Macarthur, Campbelltown. Vi bor i ett hus i ett nybyggt villaområde inte långt ifrån Macarthur Square som är ett trevligt köpcentrum med alla butiker, caféer och snabbmatställen man kan tänkas behöva. Vi delar hus med Jarrods bästa vän Shane, hans fru Sam, deras son Max 1 1/2 år och deras labrador Frank ca ett halvår gammal eller nåt. Är helt kär i Frank, även om han är skitjobbig! Han är alltid busig, kan aldrig ligga still och bara vara gosig, han tuggar på allt och igår åt han upp en av våra biffar innan vi ens hade hunnit laga iordning den... Men han är så fin och go så man kan inte vara arg på honom länge!
Max är också jättego och skitsöt, men... Han är ett barn och jag har inte så jättemycket tålamod när det gäller barnskrik och sånt. Särskilt inte när jag blir väckt av det tidigt på mornarna! Han är ett gnälligt barn den där Max... Men när han är glad och snäll är han världens sötaste! Fast utan att på något som helst sätt väcka några moderskänslor hos mig eller dra igång nån gammal tickande klocka... Hu nej!!!
Just nu är det vinter här, men det är inte alls så kallt som jag tyckte att det var när jag bodde här förut. Dels beror det väl på att jag fått ett varmluftselement som jag drar igång när det blir alltför outhärdligt. Dels beror det väl också på att det inte har regnat så mycket sen jag kom hit, så på dagarna är det ganska varmt och behagligt.
Det är egentligen bara på morgonen när jag går till skolan som jag fryser. Då är det så kallt så det är frost i gräset. Men det ordnar ju upp sig under dagen när solen kommer fram. Faktum är att jag nästan bävar lite inför sommaren eftersom jag ju måste gå i långärmat för att dölja mina fina kroppsmålningar. Kan ju heller inte gå barbent eftersom jag har tatueringar på benen också. Det kommer att bli kämpigt!
Apropå klädsel så börjar jag vänja mig nu. Har ju kostym eller kjol och kavaj varenda dag och det känns helt okej. Men det är ju ändå inte jag. Har tänkt tanken många gånger: as soon as I'm done with this I'm gonna get my dreads back and cover my body in ink! ;D
Har inte fotat nåt sen jag kom hit, men här kommer ett självporträtt på mitt nya jag som jag tog på morgonen innan min första skoldag:
Trivs ganska bra i den här kostymen faktiskt. Mindre bra trivs jag med mitt hår... Ska nog ta och klippa av det till nån lite kortare frisyr tror jag.


Och nu kollade jag forhandsgranskingen och sag att texten IGEN drar ihop sig till ett enda langt stycke! Fattar inte VARFOR??? Otroligt irriterande iallafall... Ja ja, hoppas ni orkar lasa anda!




Kommentarer
Postat av: Tess

Jag orkar läsa! Men håller med om att det är märkligt att du inte kan dela upp texten! Tyvärr har vi inte samma bloggverktyg så jag kan inte hjälpa dig!

Vad fin du var i kostymen!!! På riktigt alltså! :)



Puss

2012-07-01 @ 10:01:48
URL: http://tessconfidential.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0