Possums <3 M&M's = SANT!

Tess föreslog att jag skulle höra av mig till företaget jag vill jobba på och kolla om jag kan få extrajobb där redan nu. Det skulle jag gärna göra, men tyvärr anställer dom bara folk som är medborgare eller har uppehållstillstånd. Det är ca ett halvårs utbildning, så jag förstår dom... Alltså, man jobbar ju under tiden, men det är inte förrän efter ett halvår som man är redo att jobba inom alla områden. Typ... Och dom har som policy att inte sponsra. Tyvärr... Men om jag väljer att stanna här (vilket inte är några problem för mig eftersom jag har min bror här) så ska jag helt klart söka jobb där! :D

Apropå medborgare. I fredags var jag i Town Hall när Andrea blev medborgare! :D



Här är vi innan ceremonin. Lägg märke till den MAFFIGA orgeln!

Och ikväll var vi alltså på bio igen. Såg en Australiensisk film, Animal Kingdom. Den var annorlunda på nåt sätt. Väldigt lågmäld och tyst liksom... Men bra! I början var jag nog nästan på väg att bli lite uttråkad, men sen blev jag fast. Kan faktiskt rekommendera den. Och en sak jag reagerade på: tror nog det var den första film jag sett som inte innehållit någon som helst sex. Det är ovanligt! Inte ens en kyss! Om man inte räknar med den lite udda mamman som envisades med att pussa sina vuxna söner på munnen hela tiden...

Och på vägen hem var det M&M-matning av possums som gällde igen :)



SÖT! Men nu får det nog räcka med bilder på possums i min blogg för ett tag. Känns som om jag lagt upp ett helt gäng nu...

Apropå djur, igår såg jag den första kackerlackan på väldigt länge här i lägenheten. Känns bra att vi (jag) lyckats få bukt med dom. Och fortfarande var det bara en sån där liten, typ en cm. Men bara för att jag säger det så kommer det att promenera omkring en stor rackare här imorgon, för så har det varit varenda gång jag sagt nåt om att jag bara ser små nuförtiden... :)

Nä, kissa sen sova!
Godnatt.


Kommentarer
Postat av: loppan

lilleputt-tåget då???

2010-06-15 @ 23:42:03
URL: http://leopardia.webblogg.se/
Postat av: Fiafidolin

Haha, ja det får väl bli mitt extrajobb :D

2010-06-15 @ 23:47:18
URL: http://fiafidolin.blogg.se/
Postat av: tess

Vad synd att dom inte sponsrar! Dumma regler... :)

Vad jobbigt med en kackerlacka men tur att den var liten. Huset vi lånade i Spanien hade sjukt mkt kackerlackor i köket. Stora var dom också... ca 2-3 cm.... Uuuurk! kevin var kackerlacksmördare och rekordet på en kväll var 17 döda!!!



Puss

2010-06-16 @ 13:37:58
URL: http://tessconfidential.blogspot.com
Postat av: Fiafidolin

OMG!!! Det är bra mycket värre än vad det nånsin varit här tror jag!

2010-06-17 @ 06:18:35
URL: http://fiafidolin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0