Vem är du och vad har du gjort med Fia?

Ja, så finns det nog en och annan av dom som känner mig som skulle fråga om dom såg mig nu... :)
Alltså herregud vilken hurtis jag har blivit!

Jag, och säkert många av mina vänner, skulle nog normalt beteckna mig som en ganska lat person. Gillar att ligga hemma och glo på tv. Ogillar starkt att gå upp tidigt på morgnarna. Går sällan eller aldrig och lägger mig före kl 1 på natten, även om jag ska upp tidigt.

Inte längre! Sen jag träffade Jarrod så har jag ändrat min dygnsrytm drastiskt. Ligger jag inte i sängen före 10 på kvällen så får jag lite panik. "Åh nej, vad jag kommer vara trött imorgon!" Även på helgerna somnar jag för det mesta före 12. Lediga dagar går jag gärna upp vid 8. Hade det varit förut och jag vaknat då hade jag ju bara vänt på mig och tvingat mig att sova ett par timmar till. "Vad ska jag upp i ottan å göra??"

Och nu ska ni få höra, det knepigaste av allt! Jag har börjat ta rejäla promenader varje morgon innan frukost. Alltså, då menar jag power-walk med flås och sprutande svett. I typ en timme. Detta innebär att jag går upp kl 5 på vardagar. Förr hade jag ansett det vara "mitt i natten".

Men men, min 35-årsdag är ju bara alldeles runt husknuten, så jag antar att det kanske var lite väntat...

Och ja, i den här vevan har jag även dragit ner på alkoholen. Som i lördags. "Nej, ingen fest för mig, jag ska ut och promenera kl 8 imorgon bitti".

Oj oj oj... Vad hände liksom...?

Jarrod köpte förresten träningsskor åt mig och jag vill verkligen rekommendera dom! Det är såna där som är lite runda under sulan. Vet inte vad dom kallas, men iaf dom här kallas för ExerSteps. Dom är superbra! Hållningen blir mycket bättre, man liksom sträcker automatiskt på sig, och så kan man riktigt känna hur ben och rumpmuskler arbetar mer än i vanliga skor. Dessutom lär dom ska minska slitningarna på leder och så. Och det är ju bra nu när man börjar bli gammal, hahaha :D

Min tyska klasskompis sa åt mig att jag börjar bli som en riktig australiensare nu, värsta hurtot som ställer klockan jättetidigt för att ge mig ut och motionera. För så gör folk här, i en mycket större utsträckning än hemma i Sverige. Och vid lunchtid så löper folk omkring som galningar i stan. Strandpromenaden nere vid Operahuset är packad av joggare.

När jag går där vid 5.30 på morgonen, precis när solen börjar gå upp, då är det inte mycket folk alls och det är så fridfullt. Alltså, sämre motionsrunda kan man ju ha liksom! :)

Och on top av promenerandet så har jag ju mina rullisar. Har inte varit ute och skejtat så mycket som jag hade tänkt mig, men det ska verkligen bli mer. Så det blir min eftermiddagsmotion helt enkelt.

Ja, jag jobbar alltså lite på att gå ner i vikt...



En av alla motionsrundor i stan. Tänk er den här vyn i soluppgången och med lite svala vindar ifrån vattnet. Nice! :)

(Har snott bilden av Stefan och Jenny, hoppas det var ok?)




Kommentarer
Postat av: Panki

Blev chockad först när jag läste "dragit ner på alkoholen", då satte jag kaffet i halsen! :-)

Men det låter bra, så heja heja!!!

Själv kör jag barnvagnspromenader, det funkar det med :-)

2011-02-01 @ 12:06:44
URL: http://pancake.webblogg.se/
Postat av: Anonym

MBT-skor, heter de här... Kostar väl runt 2000pix här, så om de är billigare där borta, se till att köpa med dig hem. Jag har ett par :)

2011-02-02 @ 21:59:31
URL: http://leopardia.webblogg.se/
Postat av: Karin

Haha! "Sällan eller aldrig..." :D

2011-02-05 @ 17:04:12
Postat av: Stefan

Hehe, blir ju smått avis på att kunna motionera utomhus.., både jag och Jenny ska ju springa Göteborgsvarvet i maj så att ha Operahuset som vy under en träningsrunda hade vart pepp som fan :)

2011-02-11 @ 01:04:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0