Kungens Kors

Det är ett knasigt ställe jag bor vid.
Kings Cross, som en gång i tiden hette Queens Cross (delar med mig av lite onödig kuriosa här), är väldigt speciellt på många sätt och vis. Jag har berättat om det förut, jag vet, men jag kan inte sluta förundras över folket och livet här på gatan.
Wendy hade lite kul åt mig förra veckan. Ena dagen kom jag hem och sa att "det jobbar visst en ny tjej på Porky's". Porky's är alltså stripklubben vägg i vägg med huset vi bor i. Och nej, jag har inte varit där, men det står alltid en tjej utanför, och jag kände inte igen den här.
En annan dag satt vi i vardagsrummet och jag tittade ut på gatan och såg en hora som jag reagerat på att jag inte sett på ett tag, och faktiskt undrat över vart hon tagit vägen. "Ah, there's the hooker! I wondered where she was!"
Wendy bara skrattade. "You ARE a local, you know it when you recognize the hookers in the street!"

Har lånat en bild som jag hittade på nätet:



Här ser man alltså Porky's. Huset med det vita i mitten är huset jag bor i. Längst upp på det vita, rummet med det öppna fönstret, är vårat vardagsrum. Det är där jag sitter just nu. Dom två fönstrena mellan det vita och Porky's är mitt rum :)
Fast förresten, det heter inte Porky's längre, utan Seventy Seven, men jag säger ändå Porky's.

En kul grej som jag inte riktigt kan sluta tänka på, för det var så udda på nåt sätt:
Förra helgen när vi åt lunch på Sugarmills uteservering kom en homeless fram till oss med en citron i handen och frågade om vi kunde skära itu den åt honom. Så det gjorde vi. Sen frågade han om han kunde få lite salt och peppar på också. Det fick han.
Det kanske inte låter så knasigt, men det VAR det! Tänk efter, det är verkligen udda! Cigg eller pengar är ju det normala liksom...

Idag är det torsdag, vilket betyder att min helg börjar nu och ikväll (om ca 1 1/2 timme) är det dags för den traditionella chicken schnitzeln på Kings Cross Hotel! :D Fast den här gången får vi sällskap av Marie (min kanadensiska vän) och Karin.
Karin har förresten precis varit och vinkat av Adam på flygplatsen, så jag antar att hon inte är alltför uppåt ikväll... :(
Igår var vi på Unas och hade avskedsmiddag för honom.
Avslutar det här inlägget med en bild på Adam, Karin och mig.


Kommentarer
Postat av: Emelie

Hej! Har länkat dig på min blog, hoppas det är ok :)

2010-04-11 @ 15:28:36
URL: http://www.anneke.glowingminds.co.uk
Postat av: Panki

Va mysigt du bor!

2010-04-12 @ 09:19:18
URL: http://pancake.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0