Redback's in the house!

I helgen flyttade lillasyster Karin in hos mig. Myyys :) Men samtidigt lite sorgligt, för det betyder samtidigt att hon snart åker hem till Sverige... :´(

Samma dag som hon flyttade in så kom hon hem och sa att det satt en riktigt äcklig spindel nere i trapphuset.
"Det ser ut som en redback, men den är inte röd på ryggen".
Kan ju säga att även fast den inte är särskilt stor så kan den vara en av dom äckligaste spindlar jag sett (förutom den där jättestora som jag och Clas såg för några veckor sen).
Nu har både Wendy och Jarrod kollat på den och konstaterat att det nog faktiskt kan röra sig om en redback. Huuu!!!
"Ja jag skulle iallafall inte gå nära den", sa Jarrod och ställde sig med ansiktet 2 cm ifrån blåste på den! Galning...

Har iaf fått en massa bugspray-bomber av Jarrod nu (dom tillverkar såna på hans jobb) så förhoppningsvis kommer inte nån redback att vilja sätta sin fot i våran lägenhet efter att vi aktiverat dom :D


Hmmm.... vet inte vad jag har att skriva om riktigt, även fast det var några dagar sen senast....
Åh, kan ju berätta att jag var med Wendy på en spelning i helgen! Det kändes så bra! Har saknat att gå på klubbspelningar :) Det var nån kompis till Wendy som spelade med sitt band på ett ställe i stan. Två andra band spelade samma kväll. Det var typ metal, så inte helt och hållet min stil, men nästan. Och folket som var där var i min smak, så det var kul :)
Träffade även originalbasisten i AC/DC. Han spelade i två band, bestämde sig för att satsa på det ena av dom, vilket det inte blev nåt av alls, medan det andra bandet alltså var AC/DC. Tror han lär ha ångrat sig några gånger... Men han verkade vara en glad prick ändå. Jobbar som manager åt olika band nu.

En bild från kvällen:



Me and my lovely flatmate

I söndags började tredje säsongen av Underbelly! :D Det är en tv-serie om den undre världen i Australien. Alla historier är baserade på sanningen. Den första säsongen utspelar sig i Melbourne i slutet på 80- början på 90-talet. Minns inte vart den andra utspelar sig, men den tredje säsongen handlar om John Ibrahim, snubben som äger ett stort antal ställen här kring Kings Cross. Historien börjar med att berätta om hur han gick från att vara en liten kille som såg upp till dom större bovarna men aldrig riktigt fick vara med, till hur han tog sig upp och så småningom köpte sin första krog. Innan han ens var tillräckligt gammal för att själv få gå på krogen!

Kan ju säga att det var ganska intressant att sitta på puben här i Kings Cross och se alla dom här välkända platserna på tvn. Jag, Karin och Wendy bänkade oss på första parkett framför storbilds tvn på Crest :)
Efteråt gick jag och Karin hem, Wendy stannade kvar ett tag och hon berättade sen att det varit extremt många poliser i området. Tydligen hade dom befarat att nåt skulle hända efter att avsnittet visats, att några av Ibrahims fiender skulle komma hit och ge sig på något av hans ställen. Killen själv har tydligen lämnat landet för ett tag...

Hur som helst, om du som läster det här har möjlighet att ladda ner Underbelly, så gör det! Då får du se hur det ser ut på gatan där jag bor :) Porky's som jag berättade om i förra inlägget syns flera gånger i serien.
Själv måste jag se till att köpa den på dvd innan jag flyttar hem till Sverige igen.

Nu är det käk och sen PLUGGA som gäller!!! Känns som att jag har hur mycket skolarbete som helst just nu! :(
Nästa vecka är sista på det här blocket (sen byter vi ämnen igen) så det är många arbeten som ska lämnas in då.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0