Det gamla vanliga...

Jepp, dagens inlägg kommer att innehålla det gamla vanliga, kackisar och kyla.

Imorse dödade jag en stooor äcklig kackis som kröp omkring i hallen. När jag nämnde det för Sandra, och att jag inte sett såna stora på ett tag, sa hon att det nog kan vara så att dom håller sig borta när det är kallt, för hemma hos henne har dom också försvunnit. Insåg att hon kan ha rätt i det, vilket alltså innebär att så fort det börjar bli sommar här så kommer dom att komma fram igen. Inte glad över det...

Och kylan... fyfan rent ut sagt!!! Har ju inte varit så himla farligt på ett tag, men nu har det verkligen slagit till! Igår var tydligen den kallaste junidagen på 26 år!!! Enligt Clas var det +3 grader igår morse. I förorten hos Jarrod var det nog ännu kallare, för där var det is på bilarna. Just som jag låg i sängen och försökte samla mod för att lämna den varma sängen fick jag ett mess om det. "Nu är vintern här, glöm inte vantarna". Blev inte direkt lättare att kliva upp efter det kan jag ju säga...

Jag undrar vad mer för rekord jag ska få vara med om under det här året. Har ju liksom varit med om den regnigaste dagen på typ 42 år eller vad det var. Minns inte, men det var en hel massa år iallafall. Jag hoppas att nästa rekord blir typ den varmaste dagen på 103 år eller nåt sånt :)

Helgen som var var riktigt mysig. Började med att jag och Jarrod hade en "dejt", vi har ju inte riktigt haft nån riktig sån. Var ute och åt supergod middag på mysig restaurang. Lördagen var det film, sushi och pizza som gällde. Kollade Toy Story 1 och 2. Har inte sett dom förut. Var helt ok.

Var på bio igår och såg Toy Story 3, den rekommenderas! :D Mycket bra och rolig!

Och så var det ju midsommar i helgen. Hade en liten tanke om att gå och fira med andra svenskar här i Sydney, men jag struntade i det.
Lekte med snö istället...:



Japp, det är faktiskt snö, mitt i Sydney. Var tom med om ett snöfall! Fast konstgjord... Men ändå lika hemskt som om det hade varit riktig snö! *burr*



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0