I'm TC!

Nu har jag stått med nosen över nudelkastrullen igen. Fy fan! Har varit här i ca fyra månader och det känns som om jag har frysit i tre :( Jarrod har gett mig ett nickname: TC. T=tired, C=cold. Det säger en hel del...

Fast jag vill verkligen inte klaga, för förutom att jag fryser hela tiden så är allt jättebra!
Skolan går bra, det mesta är kul och intressant.
Jarrod är en söting och vi är nu officiellt ett par :D Känns mycket bra!
Och idag hittade jag min framtida arbetsplats! Vi var med klassen på en excursion till Bondi. Fick en guidad tur på ett företag som jobbar med olika reseföretag, typ. Det verkade vara en riktigt nice arbetsplats, så om jag blir kvar här så vet jag vart jag ska söka jobb sen :)

Ikväll ska jag träffa Andrea och gå på bio. Hänger med Andrea rätt mycket nu. Typ nästan jämt när jag inte träffar Jarrod. Bror min har jag inte sett röken av på typ två veckor...

Och apropå Andrea och bio så var vi ju och såg Sex and the City förra veckan (den var väl sådär va... men jag hade å andra sidan inte särskilt höga förväntningar) och på vägen hem, när vi gick genom Hyde Park, fick vi syn på några possums. Eftersom vi hade M&M's kvar sen bion så tyckte vi att vi kunde mata dom lite. Det var MYCKET uppskattat!



Jag med en av sötnosarna som verkligen älskade chokladöverdragna jordnötter! :)



Och här kan man se att den ätit en blå m&m, om man kollar noga så ser man att han är blå runt munnen och på sina små tassar. Så söt! :)



Andrea, som var den som höll i godispåsen, var riktigt poppis!

En av dom var så himla kul (och smart!). Andrea gav honom en grön m&m som var ganska liten. Han tog upp den i munnen och sen fick han syn på en orange som var dubbelt så stor. Då spottade han ut den gröna, plockade upp den orangea och pilade iväg. Klok possum!

Dags för mig att fixa till mig lite inför bion.

Kram och hej!


Kommentarer
Postat av: tess

Hi TC... ;)



Vad söta dom där Possumsarna är då!!! :) Jag dör! haha! det verkar som att du har det bra trots kylan.. nu har du ju Jarrod som kan värma dig! ;)

Jag tycker personligen att du skall kontakta sdet där företaget redan nu och se om du kan jobba extra där redan nu... :)



Puss Puss

2010-06-15 @ 13:16:43
URL: http://tessconfidential.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0