Oink oink!

På lördag ska jag på födelsedagsfest/maskerad. Det är i samma lägenhet som togapartyt, men nu är det en annan av tjejerna som bor där som fyller år. Förra gången var det ju min klasskompis Sandra.
Hur som helst, jag har funderat och funderat på vad jag ska vara och i natt när jag vaknade till vid 2:30 så kom jag på det! Miss Piggy!!!
Så efter skolan idag gick jag till en dollar-shop och gick loss ordentligt :) Köpte en lila boa (borde väl vara rosa, men jag tänkte att det är större chans att jag får användning för en lila i framtiden), ett par vita, långa handskar, tre långa "pärl"halsband (lila, guld, silver) och så köpte jag rosa papper som jag ska tillverka tryne och öron av. Har tyvärr ingen passande klänning, så det får bli en svart som Karin lämnade kvar här.
Måste hitta en peruk också. Fanns en i dollar-shopen, men den var mer guldgul än jätteblond som den ju borde vara. Men den kostade bara $10 så jag kommer nog att köra på den ändå. Borde ha lösögonfransar också, men jag vet inte om jag orkar pilla med det... Lägger väl upp en bild med resultatet här efter helgen :D



Vi har lagt ner traditionen med torsdags-schnitzel (kanske återupptar den igen så småningom, men just nu har vi ett brejk), men har startat upp en tisdags-tradition ist. Varje tisdag innan och efter Comedy-club samlas jag, Wendy, Andrea och Chris hemma hos oss och spelar UNO. Själv går jag inte på comedy club. Har varit med en gång, men brukar för det mesta sitta hemma och göra skolarbete medans jag väntar på att dom ska komma tillbaka.

Skolan ja. Den här veckan har vi ju fått nya ämnen, och äntligen börjar det kännas meningsfullt och intressant igen! Har varit lite si och så med det den senaste tiden. Har liksom känt det som att vi inte riktigt lärt oss nåt. Men nu har vi två nya ämnen: International Destinations och International fares and ticketing. Har ny lärare i det senare ämnet och hon verkar superbra! Organiserad och tydlig och hon gör ämnet intressant. Men jäklar alltså, nu kommer det nog att bli en himla massa plugga! Har fått tre feta häften med typ bara en massa siffror och koder. Fick ont i huvudet när jag såg dom! Men jag känner att det här kommer att vara fem roliga veckor!

På International Destinations kommer vi att jobba med en ny världsdel varje vecka. Den här veckan var det Afrika och jag gjorde ett arbete om Sydafrika. Nästa vecka ska vi jobba med Asien. Det ska bli kul! :) Jag hoppas på att få Kambodja...

Nä, nu ska jag jobba lite på att försöka tillverka ett tryne!
Sen ska jag hem till Andrea och kolla andra säsongen av Flight of the Concords.


Kommentarer
Postat av: Panki

Miss Piggy- klockrent! Men en fråga, hur ska du kunna ha peruk? Ditt hår lär ju inte få plats under...

Puss

2010-06-03 @ 08:12:19
URL: http://pancake.webblogg.se/
Postat av: tess

Är det IATA och Amadeus du pluggar nu?



Blir kul att se dig som Miss Piggy. Jag skall också vara Miss Piggy from imorgon. Åker till Spanien och kommer bli helt grisskär. haha!



Puss

2010-06-03 @ 09:21:21
URL: http://tessconfidential.blogspot.com
Postat av: Fiafidolin

Annica: näe jag vet... tänkte att jag får ha utsläppt hår och så får det helt enkelt sticka ut under peruken. Det känns inte så superviktigt när det "bara" är en hemmafest, skulle vara skillnad om det var ute nånstans.



Tess: IATA har vi pratat en del om, inte så mycket att plugga, mest bara lära sig vad det är. Har inte lärt mig några bokningssystem än, men tror inte vi kommer lära oss Amadeus. Det är nåt annat som jag inte minns namnet på just nu (är alldeles för trött), men jag tror det är större och vanligare än Amadeus.



Puss

2010-06-03 @ 15:18:49
URL: http://fiafidolin.blogg.se/
Postat av: Emelie

Snygg top ;)

2010-06-03 @ 22:59:52
URL: http://www.anneke.glowingminds.co.uk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0