Helgen som gick.

Tänkte säga några ord om helgen:

Fredag: följde med Clas och Sara till Coogee för att käka middag med ett par vänner till dom. Trevlig, lugn fredagkväll. Inget speciellt att säga om den.

Lördag: Gick upp tidigt. Inte kul. Jag och Clas hade äntligen kommit oss för att boka in oss på en RSA-kurs. RSA står för Responsible Service of Alcohol och man måste ha gått den kursen för att få servera alkohol. Så nu är det gjort! Men jag måste nog gå en RCG-kurs (Responsible Conduct of Gambling) också, då i stort sett alla pubar innehåller pokermaskiner. Får inte jobba i närheten av en sån utan RCG... Sen är det bara att sätta igång och söka jobb! Nu har det sinat rätt rejält på bankkontot kan jag ju säga...

Efter kursen gick jag hem och sov lite middag innan jag duschade och gjorde mig iordning för en helkväll ute tillsammans med Andrea.
Men innan det var vi med om en smärre katastrof här hemma...
På morgonen när jag stod i badrummet och sminkade mig hörde jag hur det droppade ifrån duschen. Trodde att jag inte skruvat åt kranen ordentligt, men det visade sig att det var ifrån taket. Jaja, tänkte jag, det är ju inte första gången det regnar in i den här lägenheten. När jag nyss flyttat in här hade jag ju en ganska ordentlig läcka i mitt rum.
På eftermiddagen, när jag stod i duschen upptäckte jag att det droppade ännu mer, tittade upp och tyckte mig se att taket buktade lite.
20 minuter senare droppade det inte längre, utan det RANN! För varje minut blev det värre och så plötsligt, inför mina ögon såg jag hur taket började ge vika och ja, det ramlade ner helt enkelt! Shit alltså, Wendy och jag bara stod och gapade i stort sett. Och skrattade, för det kändes som att det inte fanns nåt annat att göra...



Såhär ser vårat tak ut nu. Inte skitkul att stå och duscha under det där hålet kan jag ju säga. Hoppas dom är snabba på att fixa det. Men en sak är jag ju glad för iallafall och det är att jag hann ut ur duschen innan det där hände!

Lördagkvällen var jag alltså ute med Andrea. Det var kul! Vi var ute precis hela natten. Hade med oss UNO och satt och spelade nästan hela kvällen. Hade en bar-crawl och hann med fem ställen har jag för mig. När klockan var typ halv fem eller nåt sånt så stängde stället vi var på för tillfället och vi bestämde oss för att gå till The Colombian. Visade sig att dom också stängde då, men öppnade igen kl 6 (nån konstig lag här) så vi gick till ett annat ställe medan vi väntade och sen gick vi tillbaka. Lite knasig kändes det, att dom har öppet typ dygnet runt förutom ett par timmar där på morgonkvisten.
Hur som, utekvällen avslutades kl 7.30 i mitt vardagsrum med take away frulle från McDonalds. Då var jag rätt trött kan jag säga...



Jag på Colombian, kl 6.30. Tack vare att vi spelade UNO typ hela tiden så drack vi inte så mycket. Eller iallafall inte så snabbt som man ju gärna gör annars... Var nog därför vi orkade med en helnatt och utan att raggla hem! (även om jag snubblade och gjorde illa foten, men det hade inte så mkt med alkoholhalten att göra)

Söndag:
Av förklarliga skäl sov jag ganska länge idag. Gick upp vid tre och duschade. Sen kom Andrea över med pizza och dvd-filmer så vi kröp ner i sängen igen. Kollade hela första säsongen av den briljanta komediserien Flight of the Concords. Hur kul som helst!!! Och en perfekt söndag! :D

I veckan som kommer får jag nya ämnen och nytt schema, så nu är jag ledig måndagar och går i skolan tis-fre mellan 8.15 - 13.30. Skönt att vara ledig imorgon :) Men jag vet inte hur jag ska orka börja kl åtta varje morgon nu när jag vant mig med att börja 11 alla dagar...

Nu är det sovdags. Godnatt.


Kommentarer
Postat av: Panki

Men gud, chockad man skulle bli om taket rasade ner medans man stod i duschen!

Alltså shit, jag skulle knappt palla va ute till 03! Dom tiderna är verkligen över. Men det låter som att ni hade en kul kväll iaf :-)

2010-05-30 @ 18:21:41
URL: http://pancake.webblogg.se/
Postat av: Tess

Att du orkar vara ute så länge! haha! Imponerande! :) Och shit vad jobbigt med taket! :/ Tur att du hann ut ur duschen.



Förövrigt ÄLSKAR jag Flight of the Concords...haha! Så jävla bra! Deras låtar... haha! Love it!



Puss

2010-05-30 @ 20:41:03
URL: http://tessconfidential.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0