I'm back!

Usch, skäms ju nästan för att det var så längesen jag uppdaterade...
Men antar att det blev så för att jag hade Karin boendes här i tre veckor. Liksom delade min tid mellan henne och Jarrod. Och skolan...
Och apropå den så fick jag högsta betyg i Cultural Awareness! :D

Nu har vi börjat vårat tredje block. And I love it! Inte för att lektionerna är så roliga, för det är dom inte, dom är mest sega... Men schemat är GULD!!! Måndag-torsdag kl 11.00-13:30. That's it! :)
Ämnena vi har nu är "Australian fares and ticketing" och "Destination and Products - Australia".

Usch, nu har min älskade syster åkt hem till Sverige... Kul för er som är där, men inte alls kul för mig! Känns riktigt jävligt faktiskt. Tomt... Särskilt eftersom hon ju bott hos mig den senaste tiden.



Den här bilden är från Karins sista kväll här i Sydney. Var ute och åt tapas på en mysig restaurang.

Hm, vet inte vad jag har mer att berätta...
Jo! Snart kanske ni ser mig i ytterligare en reklamfilm (är ju med i Jägermeister-reklamen hemma)! I söndags var jag och Sara med och spelade in en reklamfilm för Australien som ska visas över typ hela jorden. Vi fick springa upp och ner för trappen vid Operahuset och sjunga "There's nothing like Australia" :) Alltså, det var ju en hel massa andra folk också, så det ska väl rätt mycket till för att man ska se mig, men ändå. Det var rätt kul, men jobbigt också.
Här kommer en bild från det. Och fråga mig inte vad det är för min jag gör... Ser inte riktigt klok ut!



Hmm... försöker tänka på vad mer det finns att berätta... Men även om det känns längesen jag uppdaterade så är det ju faktiskt bara lite drygt en vecka sen.

Just ja, var ju med i Town Hall när Rick och Andy blev citizens. Det var spännande men lite halvtrist, hehe... Det pratades och aplåderades en hel del. Borgmästaren (tror jag det var) delade ut certifikaten, eller vad dom kallas för. Och så sjöng vi nationalsången. Eller, jag sjöng väl inte, men jag läste med i texten iallafall :)
Hoppas att Clas gör det där innan jag åker härifrån, skulle vara kul att vara med på.

Nu måste jag laga mat! Ska ut och ta ett par drinkar med Sara, hennes bror (som kom hit till Australien för drygt en vecka sen) och några av hans nyfunna vänner. En av dom fyller år, så det är det som ska firas.

Avslutar med en bild på mig och Jarrod :)






Kommentarer
Postat av: tess

Äntligen har du uppdaterat! Älskar att läsa din blogg!!! Vill också vara i Oz och plugga Tourism och allt vad det heter.



Härligt att du och Jarrod har det bra. Skönt att du har honom nu när Karin åkt hem. Men visst är det så att hon vill åka tillbaka? Eller vad är planen.



Tack för kommentaren om maten. I love it! Dumplingen kanske inte ser riktigt så aptitlig ut som den är i vekligheten. Jag rekommenderar att du testar att laga den nångång. Mums!



Puss på dig sötis och grattis till toppbetyget!

2010-05-04 @ 14:31:03
URL: http://tessconfidential.blogspot.com
Postat av: jossan

Såg du till Charlie nåt mer förresten?

Du är så duktig, vilken disciplin att få högsta betyg liksom...!

puss!

2010-05-04 @ 22:55:01
URL: http://leopardia.webblogg.se/
Postat av: fiafidolin

Tess: Jo, planen är väl att hon ska försöka komma tillbaka. Men riktigt när det blir vet man inte...

Och ja, jag blev riktigt sugen på att testa den där dumplingen, så jag ska nog göra det nån dag :)



Jossan: nej, jag såg honom inte igen, tyvärr :(

Hehe, ska jag vara helt ärlig så behöver man inte anstränga sig särskilt mycket för att få bra betyg. Särskilt inte när man har 17-åringar i klassen som sitter längst bak och lyssnar på musik och kollar facebook i telefonen. Jag sitter längst fram och har hela min uppmärksamhet på läraren, nickar och kommenterar. Det gillar dom ;)



Puss på er båda!

2010-05-05 @ 02:15:42
URL: http://fiafidolin.blogg.se/
Postat av: jossan

Haha, som jag, jag brukar citera mina lärare i tentorna - då brukar de markera det och skriva 'bra' och tycka att jag är smart...

2010-05-05 @ 18:50:49
URL: http://leopardia.webblogg.se/
Postat av: Annica

Söta ni e ihop!

2010-05-05 @ 20:49:04
URL: http://nageloasen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0