tråksöndag

Idag är det en sån där riktigt trist söndag med lite ångest över att helgen är över... :(
Har knappt bemödat mig med att gå upp idag. Men snart är det iallafall Underbelly på tv. Två avsnitt på raken, så det är ju alltid något att glädjas åt! :D

Den här dagen blev ju inte bättre av att Jarrod var tvungen att åka hem i morse. Han har varit här ända sen i torsdags, så nu blir det lite tomt i några dagar... Men med lite tur så flyttar han snart in till stan, då blir det lättare för oss att ses. Plus att jag äntligen kan få träffa hans hund då :) Tror inte jag har gosat med ett enda djur sen jag kom hit! Förutom ormen Andy då :) Men det är ju över en månad sen...

Igår var det en superhärlig dag! Jag och Jarrod gick upp i tid för en gång skull (dvs kl 11) och tog en promenad i det härliga vädret ända ner till The Rocks. Det är Sydneys äldsta stadsdel och lite som Gamla Stan. Gick till Pancakes on the Rocks och åt så vi nästan kräktes. Gott!!! Jag åt pannkakor med chokladsås, grädde, chokladglass och valnötter. Jarrod åt chokladpannkakor med brandymarinerade körsbär och chokladglass. Riktigt yummy! :D

Sen mötte vi upp Clas, Sara och Dennis och drack lite öl på en uteservering med en härlig utsikt över Operahuset.
Vi har haft himla fint väder på sista tiden. Lite kallt ibland, men i solen är det varmt och härligt!



Smarrigaste pannkakorna ever!!!
Det blir absolut fler besök på Pancakes on the Rocks! Fast en halv portion räcker gott och väl...

Nä, nu ska jag ta och sleva upp en tallrik med caesar sallad och bänka mig framför tvn. Ska vira filten omkring mig också, för nu har det blivit lite kyligt här inne.



Kommentarer
Postat av: Panki

Åh villka goooooda pankisar!!! Nu blev jag extremt sugen ju...

2010-05-09 @ 14:02:49
URL: http://pancake.webblogg.se/
Postat av: Katta

Myyyyyysigt!! :)

2010-05-09 @ 17:16:59
Postat av: jenny

Vill oxå gå till pannkaksstället när vi kommer!!

2010-05-10 @ 15:55:33
Postat av: fiafidolin

Självklart ska jag ta med er till pannkaksstället Jenny! Tänkte faktiskt på det när jag satt där :D

2010-05-11 @ 07:30:22
URL: http://fiafidolin.blogg.se/
Postat av: Karin

Åh, Underbelly! Saknar! Är det spännande?



Du har ju gosat med Spencer också... :)



Saknar dej. Puss

2010-05-11 @ 13:20:44
Postat av: fiafidolin

Ja, det är spännande :)Fast egentligen är nog första säsongen bättre...



Ja just ja, det har du ju rätt i, Spencer liksom <3



saknar dig med

puss puss

2010-05-12 @ 23:17:52
URL: http://fiafidolin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0