Och så var det det där med spökerierna...

Det hande harom natten, kl 2:30 vaknade jag upp av ett ljud och sen Jarrod som sager "wow, how is that possible?". Jag inser att ljudet jag vaknade av var fran en torkstallning vi hade staende bredvid sangen. Forst ska jag visa nagra bilder pa hur det sag ut nar vi gick och la oss:
 
 
Torkstallningen med tvatt star alltsa pa ett litet utrymme mellan sangen och vaggen.
 
 
Nar jag vaknat av ljudet och av Jarrod som undrar hur det ar mojligt sa tittar jag dit och ser att stallningen har vridit pa sig och att den nu liksom hanger over sangen och Jarrod:
 
 
 
Min forsta tanke var ju saklart att Jarrod hade vridit den i somnen eller nat, men det ar helt uteslutet. For det forsta ar vaggarna har papperstunna sa minsta lilla man slar i dom sa liksom mullrar det i hela huset. Dessutom for ju sjalva stallningen ovasen sa fort man ror den. Jag skulle definitivt ha vaknat! Ar extremt lattvackt, sarskilt vid den tiden pa natten nar jag sovit i nagra timmar. Vaknar varje morgon vid 3:30 nar Shane gar till jobbet och jag kan hora hur han verkligen anstranger sig for att smyga forbi varat rum och ut genom dorren.
 
En annan anledning till att det ar uteslutet ar att det helt enkelt inte gar att vrida den sadar. Bade jag och Jarrod har provat flera ganger. Man maste liksom lyfta och luta stallningen for att kunna vrida den sa. Dessutom om man kollar pa "fore"bilderna sa ser man att om man bara skulle ta tag i stallningen och vrida den dar den star sa skulle den formodligen hamna nagon meter langre ner. Nu har den alltsa vridits och flyttats! 
 
Vi ar bada helt 100% sakra pa att ingen av oss kan ha gjort det. Varken i somnen eller i vaket tillstand. Vi ar ocksa helt 100% sakra pa att stallningen stod som den gor pa "fore"bilderna nar vi somnade.
 
Nagon som tror att jag var radd sen resten av natten? Alltsa, jag kunde inte somna om! Och nar Jarrod gick till jobbet vid 4:30 sa hade jag lampan tand tills det var dags for mig att ga upp.
 
Jag vet ju sen tidigare att Jarrod har en formaga att dra till sig sant har. Det marktes om inte annat nar han var och halsade pa mig i Stockholm forra sommaren. Plotsligt blev det lite extra energi i min lagenhet och det holl i sig i nagra veckor efter att han akt hem. Han har dessutom berattat att han markt av saker i det har huset forut, inget sa patagligt som det har, men lite ljud och sa. Och nar han var i Thailand med mig, veckan innan jag kom hit sa hangde Shane sin tvatt i det har rummet. For att den skulle torka battre sa satte han igang takflakten. Nar han kom in i rummet nasta gang var flakten avslagen. Han slog igang den igen, men nar han kom tillbaka sa var den av igen!
 
Och nu nar det har med torkstallningen hande sa berattade Jarrod att han markt av grejer nyligen, nar jag varit har, men att han inte ville beratta for mig for att inte skramma mig. Han har bla kant hur nagon har tagit tag om hans smalben nar han legat i sangen och tva kvallar innan det har hande sa horde han som att nagon gick i rummet. Vi har heltackningsmatta och det hors ratt tydligt nar nan gar pa den. Forst trodde han att det var hunden, men han var utomhus just da, sa det kunde det inte vara. Vi hade lagt oss och det var morkt sa han sag inget, jag var fortfarande vaken men horde uppenbarligen ingenting.
 
Lite smatt otackt alltsa...
 
 

Kommentarer
Postat av: Tess

Jag tror ju på sånt här och tror absolut att det är ngon hos er. Det är både skrämmande och spännande på samma gång. De gånger saker hände rmig blir jag dock alltid lite rädd. En natt, för inte så länge sedan, vaknade jag av att någon tryckte till vid min ankel.. två lätta tryck i form av ett grepp. Det väckte mig och jag tänkte att jag nog drömt. jag skulle precis till att somna igen när jag känner samma tryck en gång till. Blir liksom klarvaken och tänker "what the...?".. då blev jag liksom obekväm med det som hände. Låg stel som en pinne där i sängen när jag kände exakt samma sak en gång till. Jag drog upp mina ben och låg ihopkrupen under täcker helt oförmögen till att röra mig och se efter vad det kunde vara. Jag låg där i 30 minuter med Kevin bredvid mig men ville liksom inte väcka honom. Till slut fick jag så ont av att ligga så att jag var tvungen att ändra position även om jag var vettkrämd.. efter en stund somnade jag om. Grejen är den att jag är helt hundra på att det var något där. Trycket var liksom genom täcket och utifrån och inget som liksom var inne i kroppen, om du förstår vad jag menar? Kram

2012-07-22 @ 14:40:11
URL: http://lagenomattraktion.blogspot.com
Postat av: Fia

Jag forstar precis vad du menar! Och det ar ju typ det som Jarrod har kannt ocksa. Och det har med torkstallningen alltsa, jag ar sa himla glad att bade han och jag sag det, annars skulle jag nog ha trott att jag dromt alltihop vid det har laget. Men vi gar fortfarande omkring, flera dagar efterat och liksom bara "shit, det hande verkligen!"

2012-07-23 @ 00:31:44
Postat av: LillaJag-

Spooooky. Älskart!!

2012-08-25 @ 19:05:50
URL: http://lillajagfoto.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0