Sir, Madam & Sweetie Darling

Har äntligen börjat vänja mig vid det här med att kalla folk för Sir och Madam. Det känns ju lite konstigt och ovant för en som är från Sverige där vi inte är riktigt så artiga.
Tycker även det är rätt trevligt att själv bli kallad madam eller miss. Ännu trevligare är det med alla goa människor (typ butiksbiträden) som kallar en för Sweetie :) Min favoritsupervisor kallar mig för Sweetie och Darling hela tiden, en rätt skön kontrast till min hatsupervisor, som förvisso inte kallar mig för något särskilt, men som ju bara är rakt igenom jävligt otrevlig.

När vi levererar room service så måste vi säga gästens namn tre gånger. Så här är proceduren:
*knack knack knack*
-Good evening (eller morning eller vad det nu är) room service.
När dom öppnar måste vi säga:
-Good evening Mr Smith, may I come in?
Så går man in och så frågar man:
-Where do you want me to put it Mr Smith?
Sen ber man om signatur på notan och sen säger man:
-Have a nice evening Mr Smith.
Fast jag måste erkänna att jag har inte sagt namnet en enda gång tror jag... Fast allt annat gör jag rätt, och jag är superartig :) Tycker det är kul att leverera room service, man vet liksom aldrig vad det är för folk man träffar på, men dom flesta är supertrevliga. Idag levererade jag drinkar till ett rum med ett gäng festglada folk i min ålder. En av dom började prata med mig, frågade vart jag kom ifrån och sådär, och sen tyckte han att jag skulle komma tillbaka och festa med dom när jag slutat jobbet :) Tror inte det skulle vara så uppskattat av min arbetsgivare dock, hehe...

Apropå room service, tycker att folk slösar sina pengar på onödigheter! Alltså okej, att beställa upp en middag är väl en grej (även om det är jäkligt dyrt), men ett flertal gånger har jag burit upp en milkshake. EN milkshake. Den kostar $7 och sen tillkommer dessutom en service avgift på $7 per leverans. En milkshake går alltså på $14 = närmare 100 kronor!!! Knäppskallar! Men ja, har man inget bättre att lägga sina pengar på så...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0