Man glömmer så lätt...

Har visst glömt bort min blogg på senaste tiden. I Thailand hade jag inte så mycket tid till att blogga och sen har jag alltså helt enkelt glömt.

Thailand ja. Lika underbart som alltid! Anlände till Bangkok vid midnatt och tog en taxi hem till brorsans (och Saras också såklart) lägenhet som ligger typ mellan Lumpini Park och MBK. Bra läge alltså! Där var redan mamma, Anders, syster Karin och hennes pojkvän Andreas. Så himla mys att träffa alla!

Efter ett par dagar i Bangkok tog vi flyget till Krabi för vidare färd med båt till Koh Jum. Åh alltså vad fint det var där! Jag delade en fin hut med mamma och Anders, precis vid stranden och med en veranda som vette mot havet. Helt klart den bästa hutten på det stället! Och så var det nästan helt folktomt! Vilket man verkligen uppskattar på dagtid, när man har stranden nästan för sig själv :) Men som känns mindre kul på kvällstid då man ju alltid är lite partysugen... Det fanns inte så mycket att sysselsätta sig med efter kl 21...
Jag, Karin och Andreas tröttnade rätt snabbt, så efter tre nätter drog vi över till Koh Lanta. Där var det betydligt mer folk och mer att göra! Dessutom bor ju Daniel där också, så vi passade på att umgås med honom. Bl.a. så hyrde vi moppar och så tog Daniel med oss på en guidad tur runt ön. Riktigt jäkla nice var det! Det bästa var nog när vi åkte och hälsade på en elefant :) Fick klappa den hur mycket vi ville, och det gjorde vi. Den verkade lite busig, försökte sno min kamera :) Tyvärr är fotona alltså i digitalkameran, så jag kan inte ladda upp några elefantbilder här just nu.

Efter två nätter på Lanta mötte vi upp dom andra på Krabi flygplats och åkte tillbaka till Bangkok för några dagars shopping.
Så, efter två veckor i Thailand var det dags att säga hej då. Skitjobbigt :( Nu dröjer det nog ett år innan jag får träffa nån av dom igen...


Kommentarer
Postat av: Panki

Åh va nice det låter med familjemys i thailand!!

2012-12-28 @ 13:49:29
URL: http://pancake.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0