Så trist...

Jag veeet, jag borde inte klaga nu när jag äntligen har ett jobb! Men det här med att jobba sexdagars vecka suger ju verkligen :( Särskilt när helgen är inkluderad i dom dagarna.
Alltså jag är verkligen glad över att ha ett jobb och att jag får jobba mycket, behöver ju pengarna. Men så här ser mitt liv ut just nu:
Går hemifrån 14:30/15:30, börjar jobba 16:30/17:30. Slutar allt mellan 24:00-02:00 och kommer hem mellan 2:20-4:20. Sover sen länge, oftast tills det bara finns tid till att göra mig redo för att gå till jobbet igen. Rätt trist liv alltså...

Var ledig igår, fredag, så då tog jag med mig Jarrod ut på dejt. Vi har ju knappt sett varandra på hela veckan, så jag tyckte vi skulle göra nåt. Gick och åt på Hurricane's i Darling Harbour. Så gott! Och vi hade en riktigt mysig kväll :) Men nu kommer det dröja en vecka innan vi ses igen, för nu har jag sex kvällar av jobb framför mig.

Skulle ju vara rätt nice med två dagars ledighet, man hinner inte riktigt vila upp sig på en dag... Och jag skulle verkligen behöva vila! Min kropp är rätt slutkörd. Att jobba där är som att köra ett sextimmars träningspass varje kväll... Har ständigt lite träningsvärk och fötterna gör ont. Men det är inte bara negativt! Tack vare det höga tempot på jobbet så går jag hela tiden ner i vikt, så det tackar jag för! :)


Kommentarer
Postat av: Panki

Jag förstår att det är tufft. verkligen. Men som sagt, det är ju inte för evigt, och pengar är kul.
Är det bra betalt, dricks?
Puss

Svar: Kommer inte ihag siffrorna just nu, men det ar helt okej betalt. Loner ar lite hogre har an hemma, men a andra sidan ar det ju mkt dyrare att leva ocksa.Dricks ar det lite samre med, skrapar kanske ihop ca 70 kronor i veckan. Antar att det beror pa att dom flesta gaster bor pa hotellet och satter upp notan pa rummet. Man kunde ju tycka att dom kunde slanga upp ett par dollar pa bordet innan dom lamnar restaurangen, men nix... Men sa ar det inte samma "dricksmentalitet" har som i tex USA heller.
Fia

2012-11-18 @ 12:32:34
URL: http://pancake.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0