Bush Fire Warning

Det här sms:et fick jag häromdagen och det gjorde mig verkligen rädd! Hade ju börjat känna mig rätt säker på att ingen bush fire skulle nå vårt hus, men tydligen. Jag ringde Jarrod som var hemma. Han gick ut och kände genast brandrök. Elden var bara en bit upp på "stora vägen", precis där jag brukar jogga, ca 5 minuters gångväg från vårt hus. Men tack vare bra släckningsarbete med helikoptrar och allt så lyckades dom få bukt på elden ganska snabbt. Skönt! Men som sagt, riktigt läskigt... Det hände för övrigt i fredags som var den varmaste dagen någonsin i Sydney sedan man började föra statistik. Ca 46 grader... Det är rätt hett kan jag säga!


Kommentarer
Postat av: Tess

Oj shit!!! Tur att de lyckades släcka det! Och 46 grader låter fruktansvärt jobbigt. Kraaam

2013-01-21 @ 06:22:08
URL: http://tessconfidential.blogspot.com
Postat av: Panki

Det är sååå galet.

2013-01-22 @ 12:33:40
URL: http://pancake.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0