God morgon...

Aldrig är man nöjd....
I förra veckan flyttade jag till ett nytt boende närmare city. Många fördelar med det, men jag upptäckte genast en ganska stor nackdel. Oväsendet från trafiken utanför väcker mig tidigt på morgonen! Förut bodde jag i ett hus i ett lugnt villaområde långt ifrån stan. Brukade förvisso vakna, något irriterad, av att husets två-åring höll låda på morgnarna, men efter att han gått till skolan vid 8-snåret var det tyst. Här är det ett konstant flöde av bilar, bussar och lastbilar. Dessutom bor jag väldigt nära flygplatsen, så jag har flygplan flygandes över mig på låg höjd. Allt detta i kombination med gamla fönster utan ljudisolering (och som jag för övrigt måste ha öppna pga värmen) ger rätt dålig sömn på morgonkvisten.
Men en sak kan jag ju säga, det kan ALDRIG bli värre än när jag bodde på det första stället i Kings Cross! Då lät det som när man sover i tält på en festival. Hela nätterna igenom, varje natt i veckan! Helt galet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0