regn = solsken

Varje dag utlovas regn, men jag har då inte sett till nåt på flera dagar! Solen skiner och temperaturen ligger på kring 25 grader. Perfekt sommarväder alltså! :)

Veckan som Stefan och Jenny var här i Sydney var så himla perfekt! Soligt och fint varje dag. Och jag fick leka guide/turist, vilket var mycket trivsamt. Kollade in Operahuset, Botaniska Trädgården och The Rocks, tog en färja till Manly och hängde på beachen där, gjorde en coastal walk från Coogee till Bondi med några badstopp på vägen. Och så var vi ute och drack öl ett par gånger också såklart :) Mycket lyckat och trevligt!







Dom har nu, sen lite drygt en vecka tillbaka, bilat uppåt en liten bit i landet. På fredag kommer dom tillbaka till Sydney för att sen åka hem till Sverige på lördag. Stackarna... Men nu är det ju snart jul och det är ju mysigt. Och så råkar jag veta att dom har en liten solsemester inplanerad redan i februari igen, så dom ska nog inte behöva lida så mycket :)

Och apropå jul så är min pappa, med fru Eva, på väg hit :) Dom lämnar Sverige på söndag för att först åka till New Zealand, sen anländer dom till Sydney den 23e har jag för mig. Längtar!

I övrigt flyter allt på som vanligt. Jag trivs med livet (förutom att det är jäkligt fattigt, men det är väl så det är att vara student), sommaren är här och snart är det jullov. Snacka om att jag ser fram emot det! Har varit riktigt tungt i skolan på sista tiden, bara en massa tråkiga ämnen, motivationen är som bortblåst. Nu gör man liksom bara det man ska, bara för att få det gjort och inte bli underkänd, men jag kan inte påstå att jag lär mig så mycket.

Åh förresten, innan jag avslutar, kolla vilken söting som kom och kikade in genom vårat fönster häromdagen! Vi matade honom med mandlar som han satt och mumsade i sig innan han flög iväg och satte sig i trädet bakom.



Nu ska jag ta tag i lite skolarbete... Håller på med nån sorts budget... :(

Tack och hej!



Kommentarer
Postat av: Panki

Själv har vi skator på balkongen!

2010-12-09 @ 22:34:57
URL: http://pancake.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0