Snart jullov! :D

Sitter här och pustar ut framför tvn med Days of our lives, efter två svettiga timmar på takterassen. Jäklar vad hett det var! Som tur var kom det en och annan svalkande vind emellanåt. Lyssnade på underbara Melissa Horn och tänkte tillbaka på sista tiden hemma i Sverige innan jag åkte hit. Det var så konstigt då... När jag tänker på det känns det som om det inte var jag. Och det var det väl inte heller riktigt, på något märkligt vis...

Burp, är helt sprickfärdig efter att ha bälgat i mig vatten! Är fortfarande alldeles törstig, men orkar bara inte dricka mer nu. I-landsproblem...?

Hur som helst, Tess frågade efter mitt förra inlägg när det är meningen att jag ska komma hem. Tanken var att jag skulle komma hem i slutet av januari. Det fick mig att må riktigt dåligt. Dom tre största anledningarna var:

1. lämna Jarrod och inte få se honom på ett halvår (han planerar att komma till Sverige i augusti)
2. komma hem till Sverige mitt i vintern (ni som känner mig vet ju hur mkt jag hatar vintern)
3. åka härifrån mitt i sommaren (har gått och frysit hela vintern, förtjänar lite sommar nu!)

Så, jag sökte en 20-veckors kurs Diploma of Marketing på samma skola som jag går på nu, Martin College. Då kommer jag hem i slutet av maj istället, vilket ju är mycket bättre på alla sätt och vis :)
Har kommit in på utbildningen och så, men än så länge har jag inte fått svar ifrån CSN, vilket ju är förutsättningen för att jag ska kunna stanna (om dom ger mig ett positivt svar alltså). Har inte heller fått något svar ifrån mitt jobb hemma om fortsatt tjänstledighet, men det tror jag inte ska vara något problem.



Tog den här bilden när vi åkte över Harbour Bridge. Är nöjd med den, tror det är färgerna i den jag gillar så mycket.

I fredags kom Stefan och Jenny tillbaka till Sydney efter vad som verkar ha varit två fantastiska veckor uppåt i landet. Inte så långt, dom åkte bara till Byron Bay, men gjorde några stopp på vägen och fick uppleva en hel del. Det är en sån resa jag skulle vilja göra! Tyvärr funkar ju inte det riktigt när man pluggar. Ifall man nån gång har ledigt så har man ju istället inga pengar. Och skulle man ha ett extrajobb så skulle man ju antagligen vara tvungen att jobba sin lediga tid ändå... Nä, jag får nog vänta med en så tripp tills nästa gång jag kommer hit! :)

Hur som helst, på lördagen skjutsade vi dom till flygplatsen. Det var tungt att säga hejdå. Dom är ju dom enda av mina vänner hemifrån som jag har träffat sen i januari! Och ungefär lika länge har jag ju längtat efter att dom ska komma hit. Men men, det var riktigt kul att ha dom här iallafall!

Efter att vi lämnat av dom så åkte vi hem till Jarrods mamma. Det var första gången jag träffade henne. På tiden liksom! Hon var nice, cool och väldigt avslappnad. Inga konstigheter att träffa henne alls! Hon är inneboende i ett hus hos en tjej som är två år yngre än mig. En annan tjej i ungefär samma ålder bor också där. Så dom tre, plus en kompis till Jarrods mamma, och så vi, käkade middag och satt och snackade och drack vin halva kvällen. Mycket trevligt! Hoppas på att det blir fler gånger.

Imorse fick jag ett mess av pappa. Han skrev att han var i Sydney och skulle åka vidare om en timme.
Jag fick lite ont i magen, kände att jag ville träffa honom NU liksom! Men dom ska till NZ först och sen kommer dom tillbaka hit den 23e. Så jag får ha lite tålamod bara :)

Oprah är här också och det håller på att driva mig till vansinne!!! Hon bjöd med hela studiopubliken hon hade i ett program, att åka med henne till Australien. Dom har varit här i en vecka nu och hon behandlas som värsta drottningen!!! Jäklar vilket presspådrag det är! Går inte att slå på tvn utan att det snackas om vad Oprah har gjort idag. Herregud! Så idag har dom spelat in en show från Operahuset. Vet inte, men jag tror att dom ska göra flera program innan hon äntligen packar ihop och drar hem igen. Tvi, jag tål inte den människan!!! Men visst, det är bra pr och hela den här grejen ska tydligen ha genererat åtskilliga miljoner dollar. För Australien alltså. För den där människan lär ju inte behöva mer! Även om hon nog också tjänar helt hutlösa summor pengar på den här cirkusen...
Nä, nog om det här!

Nu ska jag duscha!



Här står jag utanför Operahuset. Lungt och skönt, utan en massa hysteriska människor, som det var i morse när folk köade för Operahs show. Råkade få på tvn när dom visade direktsänt därifrån...


Kommentarer
Postat av: Tess

Kanonsnygg bild!

Något att förstora och rama in!

Puss

2010-12-19 @ 20:09:47
URL: http://tessconfidential.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0