Happy St Patrick's Day!!!

Det här är ett inlägg utan bilder, sorry för det, men jag måste försöka komma i säng så snart som möjligt och har inte tid att sitta och vänta på att en bild ska hålla på och seg-ladda i flera minuter...

Idag är det alltså St Patrick's Day. Irländskt. Men ändå firas det stort här i Sydney. Som Wendy säger: en australiensare firar allt så länge det innebär att man får festa stort! :D
Jag har ett prov imorgon bitti så jag kan inte fira som sig bör, men har ändå varit en sväng på puben med Karin och Adam (och sen mötte jag upp Wendy för en öl på våran local). Kan ju säga att Guiness har antagligen ett stort uppsving i sin försäljning dagen till ära. Själv höll jag mig till min öl, Toohey's new. Men jag fick den i alla fall i en fin grön skepnad :)

Vad mer...? Jo! Skrev prov idag. Det sista på den här kursen, och jag kan ju säga att det gick iiiiiinteeeee bra alls!!! Fy fan! Men, jag känner mig rätt lugn ändå eftersom jag skrivit en 5:a på alla andra prov vi haft. Kommer alltså med all säkerhet få väl godkänt i den här kursen. Får veta mer exakt imorgon.
Har även ett prov i data imorgon, "how to produce a business document". Känner mig ganska säker i det, men kommer inte få full pott, det kan jag ju säga redan nu...

Annars... har jag precis dödat en kackerlacka, men samtidigt konstaterat att jag nog ändå är rätt nöjd med dom där krypen. För alltså, TÄNK om det varit spindlar istället!!! Då hade jag nog inte kunnat bo här... Men jag har faktiskt bara sett två stycken sen jag flyttade in och dom var pyttesmå. Antagligen reagerar dom starkare på bugsprayen vi har, för det här är ett gammalt hus, det borde krylla av dom!

Och så kan jag meddela att idag var första gången jag lagade mat här!!! :D Alltså, jag har ju kokat nudlar och jag har ju värmt på färdig pastasås från Coles och liknande, men idag verkligen LAGADE jag mat från grunden. En väldigt god köttfärssås blev det! :D Så nu har jag förhoppningsvis kommit igång med det också.
Har ingen våg, men kan ändå säga att jag lagt på mig en del dom senaste två veckorna och det har inte bara med öl att göra, utan en hel del med maten... Men nu ska det bli andra bullar!

Nä, det här går ICKE, måste försöka komma i säng! Igår gick jag och la mig tidigt, men drömde mardrömmar hela natten (om zombies och om folk som var spårlöst försvunna mm) så det blev ingen vidare sömn där inte. Hoppas på bättre i natt!

Kram och God Natt!


Kommentarer
Postat av: Panki

Hoppas det går bra på dina prov. Prov... det va längesen man hade det, tack och lov.

Puss.

2010-03-18 @ 07:06:11
URL: http://pancake.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0