Hej måndag....

Ibland är det vardag även här... Bara för att man är i ett underbart land där solen skiner för det mesta är det ju inte alltid så kul att behöva gå upp kl 6 på morgonen för att knata iväg till skolan.
MEN det är iaf en aningens mindre jobbigt än hemma en kall och mörk vintermorgon ;)

Idag behövde jag inte gå upp kl 6, men det har ändå varit en TYPISK MÅNDAG! Blää!
Det började väl redan igår kväll strax innan jag gick och la mig. Fick för mig att jag skulle byta simkort i mina telefoner. Eftersom jag använder mitt australienska nummer mest så ville jag ha det kortet i min telefon som jag har mitt svenska kort i (det är min Nokia som jag hade med mig från Sverige och alltså är van med, och tycker bättre om). Men det gick ju såklart inte, tänkte inte på att min telefon var spärrad för andra operatörer än Tre...

När jag sen skulle byta tillbaka kort så var min australienska telefon spärrad! Har ingen aning om hur!!! Men nu kräver den nån sorts kod som jag inte har! Den gjorde ju inte det första gången jag satte i det kortet, så jag fattar ingenting. Så nu har jag bara mitt svenska nummer och det är ju inte så kul...

Så i morse petade jag mascaraborsten i ögat, plus att jag har en riktigt jäklig bad-hair-day idag, så dagen började inte alls bra. Sen när jag skulle gå till skolan så ville inte min mp3-spelare starta. WHY??? Den funkade sist jag använde den och det enda jag gjort sen dess är att ladda den. Så det blev ingen musik när jag gick till skolan :(

Efter skolan gick jag till en Vodafone-butik för jag tänkte att dom kanske kunde hjälpa mig med min telefon, men killen i butiken var ett miffo! Jag gick därifrån och kände mig nästan anklagad för att ha en stulen telefon, bara för att jag inte hade koden till den! Och jag fick inga som helst tips om vad jag kunde göra.
"Det är den som köpte telefonen som har valt koden", säger han.
"Det är min bror, och jag tror inte han har nån kod"
Killen rycker på axlarna.
"Så om han inte har koden, då kan jag alltså lika gärna slänga den här telefonen eller? Då finns det inget att göra?"
Killen ler och rycker på axlarna.

Lustigt att det är just sånt här vi läser om i skolan (kundbemötande) och att det senast idag var en kille i klassen som berättade att han blivit väldigt illa bemött i en Vodafone-butik...

Är på ganska dåligt humör just nu och jag saknar min telefon och min mp3-spelare :(
Och jag vill fortfarande ha en orm!!! (trots att man måste mata den med gulliga möss och råttor...) ;)






Kommentarer
Postat av: Anders

Om det är kortet du fick så är det nog 1234

2010-03-29 @ 09:46:06
Postat av: Panki

Kan du ha en bad hairday?

2010-03-30 @ 22:54:15
URL: http://pancake.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0