Hot i Sydney!

Japp, idag är det faktiskt riktigt varmt! Svettades när jag gick hem från skolan, och önskade att jag hade shorts istället för jeans. Härligt! :)

Fast medan man är i skolan är man allt glad att man är påklädd, för där har dom såklart dragit på den där jäkla aircon på max! Grrrr! >:(

Satt och pratade med en Australiensisk (australiensk?) tjej i min klass igår. Vi pratade om vintern och så och nånting om -40 grader och jag sa att jag aldrig skulle överleva det. Och så berättade jag om att jag hade varit med om typ -20 innan jag kom hit. Senare kom jag på att för henne lär det ju vara samma sak... Hon kan ju liksom inte föreställa sig varken -20 eller -40!
Förra året var första gången hon hade sett snö. Hon var i New York och började gråta när snön började falla för att det var så vackert. Jag kan också gråta när snön faller, men det är för att det är så jäkla deprimerande...

Btw, angående mitt förra inlägg, här kommer en bild på mitt badrumsfönster:



Det är ju alltså helt öppet ut, så ni fattar att jag kommer att frysa ihjäl i vinter när jag kommer upp på morgonen och det kanske inte är mer än 5 grader varmt!!! Men men, det är bara att bita ihop... Antar att jag kanske kommer att börja duscha på kvällen istället, när det är som kallast.

Hade prov i skolan idag, som sagt, och jag tror det gick riktigt bra den här gången också. Iallafall så stämde dom där siffrorna på slutet överrens, och det ser jag som ett gott tecken :)
Fick inte tillbaka gårdagens prov, så nu får jag vänta ända tills på tisdag med att få veta hur veckans båda prov gått.

Nu ska jag ta helg!

Älskar mitt schema just nu och önskar jag kunde få behålla det hela året!
Tisdagar: 11:00-13:30
Onsdagar: 8:00-17:00
Torsdagar: 8:00-17:00
Fredag-Måndag: LEDIG!!!!
Fyradagars helg liksom, värsta lyxen!!! :D

Ikväll... vet jag inte riktigt vad jag ska göra... Eller, låt mig säga som såhär, jag väntar på ett sms som jag antagligen inte kommer att få... :´(
Om jag inte får det så blir det nog nån sort tjejkväll. Sara ska komma hit och hjälpa Wendy att färga hennes hår (och dricka vin antar jag) så jag hänger väl med dom. Och det är inte fy skam det heller! :)
Förhoppningsvis kommer Karin och kanske Adam förbi också.

Är visserligen inbjuden till krabbracing i Cogee, men jag tror inte det blir nåt av med det, för det var lite för tidigt.
Och som sagt, jag väntar på ett sms....

Kommentarer
Postat av: tess

Woooah! Vilket lyxschema!!! :)

Det verkar som att du har det jättebra där borta!

Jag vill också!!!



Puss

2010-03-04 @ 11:49:22
URL: http://tessconfidential.blogspot.com
Postat av: Panki

Låter som att du har det riktigt nice! Men alltså vem har designat det där fönstret??

2010-03-05 @ 02:00:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0