I <3 Newtown!

En liten snabb-bloggning medans Wendy lagar mat :)
Egentligen är det lite sent att äta, klockan är närmare tolv på natten, men vi kom just på att vi inte käkat nån middag idag. Var precis nere på Coles och köpte lite färdig pastasås. Hatar att gå och lägga mig hungrig!

Ghhaaaa, måste bara nämna: för inte alls många dagar sen satt vi och pratade om Operahuset och jag sa att jag gärna skulle vilja gå dit nån gång och lyssna på nån stråk-konsert, allra helst Vivaldis fyra årstider. Kosta vad det kosta vill liksom! Och vad ser jag när vi är på väg hem ifrån Coles nu ikväll, jo en affisch som berättar att Vivaldis fyra årstider ska spelas i Operahuset. IGÅR!!! J-vla F-n rent ut sagt!!! :(


Nu till något roligare! I fredags fick jag äntligen komma till Newtown, ett område en liten bit härifrån city. I loved it!!! Där kände jag mig verkligen hemma. Har läst om det förut och det har beskrivits som ett "hippieområde" och lite så var det. Folk med alla möjliga stilar, små mysiga butiker som säljer allt möjligt kul, och en hel massa trevliga pubar.
Var där med Wendy för att fira hennes ex Adams födelsedag. Träffade några av hennes gamla vänner och hade en supertrevlig kväll. Vi hade inte tänkt bli kvar så sent, men det slutade med att vi inte kom hem förrän vid 19-20-tiden på lördagskvällen. Hade riktigt trevligt! :D

Och jag fick leka med Adams orm, världens finaste orm, så himla snäll och mysig! Så nu kan jag inte bestämma mig om jag vill ha orm eller råtta som husdjur (har ju länge velat ha råttor), känns lite vanskligt att ha båda...



Have to go, dinner's ready! :D


Kommentarer
Postat av: Tess

Ormar är ju väldigt vackra och lugnande men... tänk på vad du skulle vara tvungen att mata den med!!! En råtta äter väl bara vegetariskt? :)



Puss

2010-03-29 @ 07:29:28
URL: http://tessconfidential.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0