spindel spindel på väggen där....

Nähe, inte lyckades jag sova nåt vidare natten till igår heller... :(
Hade den värsta mardrömmen nånsin. Eller, det var ingen mardröm eftersom jag var vaken, mer en inbillning. Hoppas jag...
Hur som helst, jag vaknade mitt i natten, satte mig upp av nån anledning och stirrade på väggen. Och där satt en huntsman!!! Det är alltså en spindel, stor som en handflata, som är väldigt vanlig här.

PANIK!!!!!

Tänkte tanken att jag skulle tända lampan, sträckte mig efter lampknappen och tittade bort i två sekunder. Kom på att jag nog inte ville tända lampan ändå, så jag tittade tillbaka och då var den borta! Nu är det så att dom här spindlarna är väldigt snabba, så visst skulle den ha hunnit iväg på den korta stunden, men jag fick ändå en känsla av att jag inbillat mig/att det kanske var en fortsättning på nån hemsk dröm jag hade precis innan jag vaknade.
Lyckades faktiskt intala mig själv att det var det så jag kunde somna om.

Men jag kan ju säga att jag letat och kollat noga överallt i mitt rum sen dess...

I natt sov jag iallafall som en stock! Antagligen för att jag inte var stressad över att jag skulle upp till skolan idag. Det här med att gå upp klockan 6 på morgonen är verkligen inte min grej...



Har inte fotat nåt den senaste veckan, så jag slänger in en gammal bild.
Det är jag på Soundwave Festivalen som jag och Karin var och jobbade på för nån månad sen.
Kul men jobbigt!!! Och SÅ varmt!

Fick tillbaka provet igår. Fick en 3a. Det är alltså det näst bästa man kan få, så jag antar att jag ska vara nöjd ändå. Men lite trist känns det ju när man skrivit 5a på alla andra prov och så skriver man sämre på det sista. Vet inte hur det påverkar helhetsbetyget, men jag hoppas att det inte ska ha så stor betydelse.

Nu är vi iallafall klara med första blocket (dvs jag har redan gått FEM veckor i skolan!) och from nästa vecka ser mitt schema ut såhär:

må & ti: 11:00 - 13:30
on & to: 8:15 - 10:45, 2:30 - 5:00 (har alltså ledigt nästan fyra timmar mitt på dagen)
fredag: LEDIG!!!

Mina ämnen blir nu:
*work with colleagues and customers
*travel and tourism
*travel and tourism sales
*cultural awareness

Ska bli skönt att lämna bookkeeping bakom mig för ett tag...

Igår var jag, Karin och Andrea på en intressant fotoutställning. Den handlade om människors strävan efter skönhet och tog upp skönhetstävlingar, skönhetsoperationer, bodybuilding, anorexi mm mm.
Riktigt bra bilder var det, men tyvärr minns jag inte fotografens namn för tillfället. Men man fick sig en tankeställare! Visste liksom inte ens att folk opererar sina TÅR för att dom ska passa i ett par spetsiga Jimmy Choo-skor! Men tydligen så förekommer det. Galet!
Fast ändå så kommer jag nog alltid att tycka att det galnaste av allt är skönhetstävlingar för barn... Det finns verkligen föräldrar som aldrig skulle fått bli föräldrar...

Innan jag avslutar måste jag lägga in en till bild:



Alltså hur coolt är inte detta spiderman-monopoly????
Och det bästa av allt är att det är MITT :D
Ska hem till Clas och Sara ikväll och inviga det. Yaayyy!!!

Kommentarer
Postat av: Tess

Det var säkert ingen spindel gumman! Men annars så är ju dom dära Huntsman snälla och äter upp dom andra spindlarna. men jag förstår din ångest över det! Usch!



Det verkar som att du fått ännu ett guldschema. Gud vilken lyx. Är det 1 år du skall plugga? :)



Hoppas monopolet var kul! :) I loooove monopol!



Puss

2010-03-19 @ 07:25:42
URL: http://tessconfidential.blogspot.com
Postat av: fiafidolin

Tror inte heller att det var en spindel. Om jag verkligen trodde det hade jag aldrig kunnat sova kvar i min säng den natten!



Jepp, ett år är det. Förut hade jag lite "ångest" över att det var så lång tid, men nu är jag helt stressad över att tiden går så snabbt!!!



Pussar tebax!!!

2010-03-19 @ 17:58:48
Postat av: Jenny

John skulle älska Spidermanmonopolet, måste komma ihåg att berätta det för honom! Hoppas det finns kvar i höst så vi oxå kan köpa ett! Nu måste jag läsa vidare här på bloggen. Kram

2010-03-20 @ 15:29:39
Postat av: fiafidolin

Annars tar jag med mig det hem i januari och då kan ni och John komma hem till mig och spela :D

kram kram!

2010-03-20 @ 17:08:33
Postat av: Panki

Men my god va otäckt att vakna med den där paniken! :-(

2010-03-21 @ 13:17:56
URL: http://pancake.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0