07.00am

Jarrod åkte till jobbet för en timme sen och jag har försökt somna om sen dess. Går inte. Har överhuvud taget sovit dåligt i natt. Men å andra sidan gick vi och la oss redan 21:30 så jag har nog ändå sovit tillräckligt :)

Nu har det blivit KALLT här i Sydney!!! Redan i tisdags när det var så himla varmt och härligt blev det kallt. På kvällen var jag ju hemma hos Clas och Sara och när jag gick hem därifrån så blåste det nästan isande vindar. Blev ju inte bättre av att jag hade tränat och duschat och alltså hade blött hår :(

Prognosen för i natt var att temperaturen skulle gå ner till under 10 grader... Gillar't inte!!!
Tur man har en gosig pöjk att krypa in i famnen på ;)

Igår var vi ner en sväng till Café Svensson. Åt våfflor *smarr smarr* och så köpte jag knäckebröd, kaviar och sill som vi mumsade på när vi kom hem. Jarrod tyckte det var jättegott. Tvingade Wendy att smaka sill och hon var verkligen jätteskeptisk, men tyckte också att det var gott. Hon såg alldeles förvånad ut över att det var gott, haha :D

Av någon anledning är Jarrod ledig från jobbet imorgon, så ikväll är det inte bara jag som får fira "fredag". Som vanligt blir det Chicken Schnitzel på Kings Cross Hotel. Sara och Clas kommer med också.

Eventuellt blir det en sväng till Ikea imorgon :D Måste tjata på dom att köpa in Estrellas Grillchips! Kollade hos Svenssons igår, men dom säljer inte chips över huvuvd taget pga att det "redan finns så många olika sorters chips här". Knasigt resonemang tycker jag, för dom har ju inte Estrella här!

Drömde i natt att jag hittade ett ställe som sålde Estrellas chips och dom hade alla smaker UTOM grill! Det var tortyr!!!



Och så har jag kommit på vad jag vill jobba med. Ni ser det där röda tåget va? Det är en sån där rundtur med guide som kör runt i Botanical Garden. Tror den utgår från Operahuset. Jag vill köra det!!! :D Fast det är den som kör som snackar och jag känner mig inte tillräckligt säker på min engelska för att göra det... Men det vore kul! Särskilt såna soliga och fina dagar som i tisdags :)



Kommentarer
Postat av: Panki

Klart du ska köra tåg!

Här börjar det bli sommar och sol, har setat på ballen hela dagen :-)

2010-05-13 @ 13:14:24
URL: http://pancake.webblogg.se/
Postat av: jossan

Men den som kör har ju ett manus att följa, eller ja, följa mer eller mindre, så det är ju inga problem och vadå som att vi skulle tycka det var så himla märkligt ifall nån icke-svensk körde lilleputt-tåget och sa 'lägga téet på plattan'...

2010-05-15 @ 15:52:07
URL: http://leopardia.webblogg.se/
Postat av: fiafidolin

Hahaha, nä det är sant! :D

2010-05-15 @ 16:12:28
URL: http://fiafidolin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0