I'm Baaack!

Skitdålig på att blogga, jag veeeet... Men men, så är det. Inget kul att tvinga sig själv när man inte känner för det heller.

Egentligen skulle jag göra en assessment nu, men var tvungen att ta en paus och fundera lite på den. Det handlar om mina egenskaper som ledare, och njä... även om jag var nån sorts mellanchef när jag jobbade på Riksettan så kan jag ändå inte riktigt se mig själv som en ledare, så det är inte helt lätt. Har begärt förstärkning, ska få hjälp av Sara, tror hon kan vara duktig på att ordbajsa ihop nåt! :)

Jahopp, jag har ju inte skrivit på ett tag, så min födelsedag är ju lite inaktuell, men jag vill ändå berätta om hur nice det var på konserten. Jag och min käresta klädde upp oss lite lagom och promenderade iväg till Operahuset. Tror det var årets första höstiga kväll faktiskt. Det var passande på nåt sätt, tycker ju hösten är mysig.
Tog en drink i entrén innan och stämningen var riktigt mysig och det nästan pirrade lite i magen när vi gick in och satte oss.
Dom började med Vivaldis "Sommaren" och jag älskar ju verkligen De fyra årstiderna, så det kändes fint.
Men sen blev det lite trist, dom spelade stycken som jag inte kände igen och blandade in blåsinstrument och så, vilket jag inte är så förtjust i.
Sen var det paus och efter det fick jag den bästa överraskningen! Orkesterledaren kom ut på scenen och berättade att något tråkigt hade inträffat, oboen hade gått sönder... Vilket betydde att dom inte kunde framföra dom stycken som dom tänkt, utan istället skulle dom spela Vivaldis andra årstider! Gissa om jag blev lycklig, "Vintern" är ju liksom min favorit! :D



Panorama från våran älskade takterass. Börjar känna sorg att jag ska flytta härifrån...

Annars är det ganska mycket plugg just nu. Ämnena i det här blocket heter "Organisational Leadership" och "Marketing Management". Fortfarande intressant (inte leadership, men marketing) men jag är sjuuuukt trött på att plugga nu! Det är skönt att jag alltid har 3-dagars helg :) Och snart är det påsk, så då tror jag att vi är lediga fem dagar i sträck. Vore ju nice om man kunde göra nåt då också...

Som förra helgen, då var vi och campade i Kangaroo Valley! Så himla nice! Anledningen till att vi var där var för att Jarrod och Shane skulle delta i ett longboarding event. Tyvärr hann dom bara med ett teståk innan polisen kom och stängde ner det. Dom hade fått tillstånd av markägaren, men det visade sig att dom inte hade alla försäkringar och grejer som behövdes.

Det var en besvikelse, men vi hade en superhärlig helg ändå. Soligt och varmt (om dagarna iallafall) och det är så himla fint där i Kangaroo Valley. Såg några Kängurur och några Wombats.
Och ja just ja, vi var ju på Dolphin Cruise också, så jag såg några delfiner med. Tyvärr var dom inte så lekfulla när vi var där, så jag fick aldrig se dom hoppa och så, vilket man ju såklart hade önskat.



Jarrod och Shane. Vi har precis anlänt och sitter och softar med en lunchmacka och en öl.



Kängurur! :)



Vårat camp! :)

Nu måste jag logga ut för det är dags att gå till Coles och handla middag.


Kommentarer
Postat av: Panki

Men gud så trevligt ni har det!

2011-04-11 @ 09:46:33
URL: http://pancake.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0