Tiden går...

Jag har redan gått fem veckor på min nya kurs. Helt otroligt, känns som i förra veckan jag började! Har alltså avslutat första blocket som innehöll ämnena 'Plan Market Research' och 'Marketing Essentials'.
Det gör ont i magen av att tiden går så fort... Jag kommer nog att dö en smula inombords när jag lämnar Jarrod.
Samtidigt längtar jag hem massor! Eller, längtar kanske är fel ord, men jag ser verkligen fram emot att komma hem. Massor. Så många där hemma som jag saknar. Och Stockholm... Underbara vackra Stockholm!

Det har varit värmebölja här förresten. Slog nåt sorts rekord, 150-årigt värmerekord. Tror att jag var den enda som njöt faktiskt :) Den varmaste dagen var i lördags, upp emot 45 grader varmt, och då jobbade jag såklart... Jag har jobbat i två ynka dagar sen jag kom hit, första dagen var i februari förra året då jag jobbade på en festival, och båda dagarna har varit tokheta.

Ja, jag har alltså förhoppningsvis fått tag på ett extra jobb äntligen. Vet inte hur mycket det kommer att bli av det, men troligtvis nån dag nu i helgen och ett par dagar nästa vecka iallafall. Det är en firma som driver köpcentrum typ. Just nu behöver dom folk som jobbar i parkeringshuset till ett köpcentrum i Dee Why (ca 30 min med buss från Sydney Centrum). Dom  har precis infört parkeringsbiljettautomat och behöver nån som står där och förklarar hur det funkar. Skitlöjligt, för det vet väl folk kan man ju tycka. Om inte annat så är det ju inte så svårt att lista ut. Men men, det är ju bra för mig, för jag får ju betalt. $20 i timmen rätt ner i fickan :) (översatt till svenska blir det 140 pengar)
Så jag var alltså där i lördags, svettades i det där parkeringshuset utan aircon och höll väl nästan på att svimma ett par gånger. Men det gick bra och jag hade en rätt trevlig dag.

Visade sig sen att karln jag jobbade för inte var ett fan av mina piercings (för det är tydligen viktig att se "representabel" ut i ett fu**ing parkeringshus!), så nu har jag gjort nåt jag alltid sagt att jag aldrig skulle göra! Se här:



Gick och köpte genomskinliga plastpluttar som jag satt i hålen istället. Jag är ju liksom lite desperat eftersom mina csn-pengar inte på långa vägar kommer att räcka och jag har ju inte lyckats få tag på nåt jobb hittills. Så nu får jag helt enkelt rätta mig in i ledet om jag vill få chansen att få jobba där nåt mer.

Men, det är ju bara ett tillfälligt jobb. Hävdar fortfarande att jag inte skulle ändra på mig, på den jag är, bara för ett jobbs skull. Inte ett heltidsjobb som det är meningen att jag skulle stanna länge på. Vill dom inte ha mig för den jag är liksom...
Det är en av alla anledningar till att jag tycker så mycket om att jobba för Stockholmståg. Dom skiter fullständigt i hur jag ser ut, det är hur jag sköter mitt jobb som betyder nåt för dom! Och så borde det vara på alla arbetsplatser. Jävla diskriminering...
(det här är ett ämne som verkligen upprör mig, så jag lämnar det nu)

Promenerandet går fint som snus! Och det har gett resultat! Äger ingen våg, men jag märker ju. Framförallt ansiktet och typ 'övre delen av magen' har tappat en del plufs. Går åt rätt håll helt enkelt och det känns så himla bra! Nu kör vi dessutom en detox här hemma. Det är ju i första hand för att rensa ur kroppen, men även att äta rätt och att förhoppningsvis tappa några kilon. Är bara inne på tredje dagen, men det känns bra.

Nu ska jag vila.


Kommentarer
Postat av: Panki

Ibland får man ju svälja sina principer helt enkelt :-)

45 grader, shit bananas va varmt!!!

Vad är det för Detox ni kör?

2011-02-09 @ 09:09:02
URL: http://pancake.webblogg.se/
Postat av: Fia

Ja, man maste ju overleva, men jag ar inte glad...

Vi har kopt nat sant dar paket med tabletter och sa ar det en viss diet man ska folja. Efter tre dagar har Jarrod cravings for kott och jag har cravings for sotsaker (vilket jag normalt inte brukar ha nufortiden), men jag tanker mig att det blir battre efter ytterligare nan dag eller sa.

2011-02-09 @ 10:58:46
Postat av: Fia

Ja, man maste ju overleva, men jag ar inte glad...

Vi har kopt nat sant dar paket med tabletter och sa ar det en viss diet man ska folja. Efter tre dagar har Jarrod cravings for kott och jag har cravings for sotsaker (vilket jag normalt inte brukar ha nufortiden), men jag tanker mig att det blir battre efter ytterligare nan dag eller sa.

2011-02-09 @ 10:59:33
Postat av: Tess

Man skall absolut få vara sig själv! Det finns ju redan så många av alla andra liksom! Puss

2011-02-09 @ 18:44:31
URL: http://tessconfidential.blogspot.com
Postat av: Fia

Jamen precis Tess! Helt min asikt ocksa! Men som sagt, just nu ar jag jattedesperat efter ett jobb, sa jag far val ge med mig den har gangen... Puss

2011-02-09 @ 21:10:17
Postat av: louise

om det hade funnits en gilla knapp här så hade jag gillat tess inlägg.. :)

kram!!!

2011-02-11 @ 23:27:17
URL: http://sessanlouise.webblogg.se/
Postat av: loppan

Ibland måste man välja sina strider, helt enkelt.

2011-02-14 @ 14:48:35
URL: http://leopardia.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0