Spindelfobin har vaknat till liv igen....

Anda sen jag fick hjalp med min spindelfobi for sisadar 8 ar sen eller nat sa har jag klarat av det har med spindlar ganska bra. Men det ar ju hemma i Sverige det... En spindel som raknas som stor dar ar i det har landet en valdigt liten spindel. Har finns ju mastodonter!!!
Det ar helt ok nar dom sitter i nan buske i Hyde Park (sag en riktigt vidrig sak dar haromdagen, men blev bara facinerad da), men nar dom borjar komma in i lagenheten ar det en helt annan femma!

Vi hade ju en san dar stor huntsman har hemma for nagra manader sen och sen dess har jag gatt lite pa helspann, kikar garna runt lite extra for att kolla om det sitter nan jakel och lurar i nat horn. Tack och lov har jag inte sett nan sen dess. Ingen stor spindel iaf, peppar peppar, dom sma klarar jag av.

Sa i natt vaknade jag upp med PANIK!!! Sag hur en stor (och da snackar jag handflate-stor) spindel krop pa rullgardinen. Jag sover narmast fonstret ocksa, sa den var precis ovanfor mig. Flog upp, kravlade mig over Jarrod och sprang upp och tande taklampan samtidigt som jag skrek "Spider! Spider! Spider!!!"

Stackars Jarrod, yrvaken, fattade inte mycket av vad det var som hande.

Men det varsta var att spindeln inte var kvar!
Jarrod kikade runt lite (halvsovandes fortfarande), skakade pa tacket och sa och sen la han sig och sov igen.

Sjalv stod jag mitt pa golvet, skakade och grat och visste inte vad jag skulle ta mig till. San jakla panik alltsa! Tror att jag var halvt kvar i sovstadiet (aven om jag kande mig VALDIGT vaken) och lite halvt i nan sorts chocktillstand.
Efter ett tag sansade jag mig, kollade runt lite och bestamde mig for att det var sakert att lagga mig igen. Fast nu fick Jarrod ligga narmast fonstret.

Resten av natten var otroligt jobbig. Taklampan lamnade jag pa, och sa lag jag och stirrade runtomkring mig hela tiden for att se om spindeln kom fram igen. Och nar jag val holl pa att somna sa vaknade jag med ett ryck och borjade leta spindlar. Sjukt jobbigt! Och sadar holl det pa. Lyckades somna ordentligt framat morgonen, sa idag blev det till att ta sovmorgon. Hade aldrig klarat av att halla mig vaken i skolan!

Har analyserat hela grejen nu och kommit fram till att jag mycket val kan ha dromt att det var en spindel dar. For den borde liksom inte ha hunnit komma undan sa snabbt...

Jarrod sa i morse innan han gick till jobbet:
-Jag har ju sovit pa den har sidan hela natten nu utan att bli biten.
-Biten...? Nej, det ar inte det jag ar radd for...
-Men vad ar du da radd for??

Hm... bra fraga faktiskt... Det kanns som att jag bryr mig mindre om ifall jag skulle bli biten av en spindel (aven om det ju skulle vara valdigt jobbigt) an om den kryper pa mig. Knasigt!

Men nu funderar jag allvarligt pa att overtala Jarrod att flytta till New Zealand ist! Skulle vara sa skont att bo nanstans dar man inte behover vara radd for att stota pa nan spindel! :)


Kommentarer
Postat av: Panki

Men gud så jobbigt! Förstår din ångest, shit lixom...

2011-01-24 @ 09:14:13
URL: http://pancake.webblogg.se/
Postat av: Karin

Har dom inte spindlar i NZ?!!



2011-01-24 @ 23:41:13
Postat av: fiafidolin

Nejvisst serrö, varken spindlar eller ormar. Eller knappt några kryp öht om jag har fattat det hela rätt. Man undrar ju varför man inte bor där liksom?! För vackert som tusiken lär det ju ska vara också...

2011-01-25 @ 08:29:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0