Kalabalik

Igar morse var det liv i luckan!
Jarrod skulle som vanligt aka till jobbet strax fore kl 5 nar hans bil inte startade. Han kom in och sa att den rullat en liten bit och sen bara dott. Han smog upp och tog Shanes bilnycklar for att lana hans bil for att forsoka kickstarta igang sin bil.
Jag hor hur han startar motorn och sa forsoker jag somna om. Strax efterat hor jag hur Shane rumlar runt pa overvaningen och svar "shit, f**ck, shit!". Han gar in och vacker Sam och jag hor hur han sager nat om "car key". Sen rumlar han ner for trappen, kastar sig in i Sams bil och drar ivag.
Jag gar upp och fragar Sam vad det ar fragan om och hon sager "nan har stulit Shanes bil". "Nej, det ar bara Jarrod", sager jag och tittar ut genom dorren och blir jatteforvirrad (ar ju fortfarande nyvaken) nar jag ser att bade Shanes och Jarrods bilar ar borta. "Men shit, Jarrod maste ha fatt igang sin bil och kort ivag en svang och da har nan annan passat pa att kora ivag med Shanes bil!" tanker jag i mitt nyvakna, forvirrade tillstand. Det drojer alltsa en liten stund innan jag kommer ihag att Jarrod sagt att bilen rullat en bit. Sa jag ringer honom och det visar sig att han star precis runt hornet. Shane hade jagat ivag at andra hallet, sa Sam ringde honom och sa att han kunde komma hem igen.
Det var lite av en honsgard har pa morgonkvisten. Men alla bilar kom hem till slut. Utom Jarrods som forfarande star runt hornet och vagrar starta. Lite surt. Man ar ju van att ha bil liksom, trist om den inte gar att fixa. Eller gar, det gor det val, men det ar ju en kostnadsfraga ocksa...
 
Hade egentligen skrivit ett annat inlagg har, om mitt jobb, men insag att jag inte kunde publicera det. Mailade ivag det till nagra, men om det ar nan annan som vill lasa det sa skriv en rad sa kan jag maila det till dig ocksa.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Jag vill gärna läsa det andra inlägget: [email protected]

2012-11-27 @ 20:54:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0